کد خبر: 4477| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۴ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۴:۰ | تعداد بازدید: ۷۱۸۰

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وجود دانشگاه‌های تک جنستی یک حق انتخاب برای خانواده‌های ایرانی است.
دکتر مجتبی صدیقی در بازدید از دانشگاه کوثر و در نشست با ریاست این دانشگاه، وجود دانشگاه‌های تک جنستی را یک حق انتخاب برای دانشجویان دانست و افزود: با توجه به وجود اقوام و فرهنگ‌های متنوع در کشور و بنا بر خواسته ‌و تمایل برخی از خانواده‌ها دانشگاه‌های تک جنسیتی در کشور ایجاد شده است.
وی بر توسعه دانشگاه‌های تک جنستی به‌خصوص برای بانوان تأکید کرد و گفت: دانشجویان باید آزادی عمل در انتخاب دانشگاه مورد نظر خود را داشته باشند.
رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشگاه کوثر در زمینه‌های مختلف از جمله فضای فیزیکی، خوابگاهی، ورزشی نیاز به کمک و حمایت دارد که پیگیر‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
وی از لزوم همراهی، همفکری و انسجام برای استفاده از زیرساخت‌های موجود در خراسان شمالی برای بهبود شرایط دانشگاه کوثر سخن گفت و خاطرنشان کرد: به علت کمبود فضا، محدودیت‌هایی در دانشگاه کوثر وجود دارد که تلاش می‌کنیم در حوزه دانشجویی تا حد امکان مشکلات حل شود .
در ادامه ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه کوثر باید از طریق بودجه سه‌درصدی توسعه متوازن که برای استان‌هایی مانند خراسان شمالی اختصاص پیدا می‌کند، برای اجاره املاک استفاده کند و این امر نیازمند رایزنی با مدیران استان است.
 سراهای دانشجویی دانشگاه کوثر نیاز به اهتمام ویژه وزارت علوم دارد
دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر اظهار داشت: در سال 1397 پنج خوابگاه دانشجویی راه‌اندازی و تجهیز شده و اکنون نیاز به اهتمام ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد.
وی با بیان اینکه موافقت اصوالی تأسیس دانشگاه کوثر در سال ۱۳۹۰ و مجوز قطعی آن در سال ۱۳۹۱ صادر شد، افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ دانشجو در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
دکتر حسینی تصریح کرد: روند ساخت سایت دانشگاه کوثر سال ۹۳ آغاز شد که اعتبار اولیه آن از محل منابع سفر مقام معظم رهبری تأمین شد و تاکنون با صرف بیش از ۵۵ میلیارد ریال، حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اعلام اینکه دانشگاه کوثر به عنوان تنها مرکز آموزش عالی تک جنسیتی شرق کشور با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است ادامه داد: اکنون این دانشگاه برای جبران کمبود فضای آموزشی، اداری و نیز خوابگاهی به ناگزیر از فضاهای استیجاری استفاده می کند و  با اشاره به توانایی بالای این دانشگاه از نظر علمی و نرم‌افزاری، خواستار مساعدت دستگاه‌های مختلف استان برای رفع نیازهای فیزیکی این دانشگاه شد.
دکتر حسینی ادامه داد: در سال ۹۷ پنج ساختمان خوابگاه برای رفاه حال دانشجویان غیر بومی تجهیز شد و در سال جدید درصدد راه‌اندازی و تجهیز دو خوابگاه دیگر هستیم  و همه خوابگاه‌ها مجهز به اتاق مشاوره، تربیت بدنی و بوفه هستند.
گفتنی است بازدید از خوابگاه‌ها و واحد ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزشی دانشگاه کوثر از دیگر برنامه‌های حضور رئیس سازمان امور دانشجویان در این دانشگاه بود.
منبع: وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7