کد خبر: 4534| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۶ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۳۸:۰ | تعداد بازدید: ۷۳۴۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، بخش اصلی سنجش و پذیرش دانشجو برای تحصیل هستند از این رو باید در این رابطه، از استقلال کافی برخوردار شوند.
«منصور غلامی»  درباره پیشنهاد هفت محوری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای کنکور، اظهار کرد: بر اساس این طرح اگر کمرنگ شدن نقش سازمان سنجش آموزش کشور به هر شکلی مطرح شود باید جایگزینی در نظر گرفته شود. در این زمینه لازم است جایگزینی سازمانی شبیه به سازمان سنجش آموزش کشور یا افزایش استقلال دانشگاه ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: طرح هفت محوری مرکز پژوهش های مجلس باید به استقلال دانشگاه ها در سنجش و پذیرش دانشجو توجه بیشتری نشان دهد و در صورت کمرنگ شدن نقش سازمان سنجش، سازمان دیگری جایگزین شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد استقلال دانشگاه ها در سنجش و پذیرش دانشجو، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تعدادی از کد رشته محل ها امکان ثبت نام مستقیم دانشجو در سایت های دانشگاه ها فراهم شد اما داطلبان استقبال زیادی نکردند.
غلامی به دلایل استقبال نکردن دانشجویان از این طرح و رشته های بدون کنکور اشاره کرد و گفت: شاید از جمله این بی رغبتی را جدید بودن این طرح و تجربه نداشتن یا اعتماد نداشتن داوطلبان دانست.
این مسئول وزارت علوم در مورد بازنگری سهمیه های کنکور که مجلس به آن اشاره کرده است، اظهار کرد: بازنگری سهمیه ها، مصوب مجلس شورای اسلامی است اما به نظر می رسد در برخی از سهمیه ها باید بازنگری شود.
خردادماه امسال مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیشنهاد هفت محوری برای تغییر نحوه برگزاری کنکور مطرح کرد که جدایی نظام سنجش از پذیرش، برگزاری چند باره آزمون در طول سال، استناد به سوابق تحصیلی به ویژه در دوران متوسطه، محوریت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، اولویت دادن به سنجش و پذیرش ارشد و دکتری، اصلاح سهمیه‌ها با ساماندهی آن و اولویت دادن به بومی گزینی و سرعت در اجرایی شدن این ایده از مباحث مد نظر پیش نویس طرح مذکور بود.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7