کد خبر: 4622| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۵ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۲۲:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۷۰

رئیس دانشگاه شهید بهشتی معتقد است: امروزه با توسعه فناوری اطلاعات بازار کار رشته‌های علوم انسانی گسترش یافته است.
شاخه‌های متعدد دانش که امروزه با عنوان رشته‌های دانشگاهی در مراکز آموزش عالی کشور تدریس می‌شوند؛ به‌لحاظ گرایش‌های تخصصی، شرایط بازار کار، میزان درآمد و… با یکدیگر تفاوت‌های گسترده‌ای دارند. این تفاوت‌ها بی تردید در انتخاب رشته علم آموزان نقش مؤثری ایفا می‌کند.
دیدگاه صاحب‌نظران نیز در خصوص این مسئله متفاوت است؛ برخی از کارشناسان و تحلیل گران بر رشته‌های کاربردی نظیر فنی – حرفه‌ای و… که مهارت آموزی دانش آموختگان را افزایش می‌دهد و آنها را متناسب با نیازهای جامعه تربیت می‌کند؛ تاکید دارند. شماری دیگر نیز شرایط اجتماعی و اقتصادی رشته‌های نظری را مطلوب‌تر می‌دانند.
سیدحسن صدوق در خصوص شرایط بازارکار رشته‌های دانشگاهی اظهار داشت: در زمان حاضر زمینه برای جذب و استخدام دانش آموختگان رشته‌های فنی - مهندسی نسبت به رشته‌های علوم انسانی بیشتر فراهم است.
وی افزود: در عرصه علوم انسانی نیز رشته‌های روان شناسی، اقتصاد، مدیریت، حسابداری و برخی از گرایش‌های محیط زیست فرصت‌های شغلی مناسبی را فراهم می‌کنند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ورود آی تی (فناوری اطلاعات) و اپلیکیشن‌ها (نرم افزارهای کاربردی) نیز امروزه به کمک رشته‌های علوم انسانی آمده است؛ تاکید کرد: برخی از رشته‌های علوم انسانی که مرتبط با این زمینه هستند؛ از شرایط خوبی برای فعالیت در جامعه برخوردارند.
صدوق ادامه داد: اما برخی از رشته‌های علوم انسانی نظیر ادبیات، جامعه شناسی و… بیشتر در جهت تحقیقات بنیادین کاربرد دارند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک اپراتور (کارور) همراه اول در دانشگاه شهید بهشتی با عنوان "همراه اول بهشتی" راه‌اندازی شده است که اعضای هیأت علمی، استادان، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با استفاده از آن در عرصه آی تی فعالیت می‌کنند.
صدوق در پایان با اشاره به استارتاپ‌ها نیز یادآور شد: برگزاری و فعالیت در استارتاپ ها، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری نیز شانس دانشجویان و دانش آموختگان را در دستیابی به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و… جامعه افزایش می‌دهد.
منبع: ایرنا
 
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7