کد خبر: 22242| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۳ فروردین سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۰:۳۹:۰ | تعداد بازدید: ۷۳۵

مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان با حضور دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی کشور، رییس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد، اساتید و دانشجویان این دانشگاه ۲۲ فروردین‌ ماه در مزار شهدای دانشگاه برگزار شد.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، در این مراسم دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه کتاب‌های آسمانی در ماه رمضان نازل شدند گفت: صحف ابراهیم در شب اول، تورات در روز ششم، انجیل در روز سیزدهم و قرآن در روز بیست و سوم ماه رمضان نازل شده که این عظمت ماه مبارک رمضان را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه  افزود: شب نوزدهم ماه رمضان شب تقدیر، شب بیست و یکم تثبیت و شب بیست وسوم شب امضا است و امشب خواسته‌ها تحکیم و تثبیت پیدا می‌کند.
او با اشاره شهادت حضرت علی‌(ع) توسط خوارج گفت: اینکه چرا جامعه‌ای نتوانست امام را تحمل کند و او را به شهادت رسانند به موضوع جاهلیت جامعه برمی‌گردد.
استاد خسروپناه افزود: امیرالمومنین (ع) علی‌رغم اینکه شاگردان خوبی از جمله مقداد و سلمان را تربیت کرد بود اما در جامعه‌ای زندگی می‌کرد که برخی افراد آن جاهل بودند و جامعه‌ای که نتواند علی(ع) و عدل او را تحمل کند گرفتار ظلم معاویه می‌شود.

ويژگی‌های جامعه عادلانه
 استاد تمام فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: از مجموعه‌ی آیات و روایات ۱۰ ویژگی برای جامعه عاقلانه استنباط شده است که اگر این ویژگی‌ها باشد جامعه عاقلانه و در غیر این صورت جاهلانه است.
حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: اهل منطق و استدلال بودن، علم محوری، اخلاق محوری که لازمه‌ی آن عدالت‌گرایی است و حق‌گرایی که در مقابل باطل‌گرایی قرار دارد از ویژگی‌های جامعه عاقلانه است.
او آخرت‌گرایی از منظر مکتب امام علی(ع) و وقت‌شناسی و نظم را دیگر ویژگی‌های جامعه‌ي عاقلانه عنوان کرد و گفت: در این جامعه خانواده محوری، مردم‌داری و جهادگری نیز مورد توجه است و همچنین خداگرا بودن که اگر یک جامعه ۹ ویژگی دیگر را داشته باشد به خداگرایی نیز می‌رسد.
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت ثبات خانواده و ارتباط آن با حجاب گفت: حجاب علاوه بر بحث شرعی و قانونی، عامل تحکیم خانواده است.
او افزود: ۹۷ درصد از مزاحمت‌های خیابانی مربوط به کسانی است که ضعف حجاب دارند و عامل اصلی طلاق مسائل فرهنگی است.
استاد خسروپناه اضافه کرد: بدحجابی فقط مشکل از سوی خانم‌ها نیست متاسفانه برخی آقایان همسر خود را توصیه و تشویق می‌کنند که بی حجاب باشند که این موجب آسیب به نظام خانواده می‌شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7