کد خبر: 20823| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۳ مرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۷:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۰۷

بنیانیان گفت: اگرچه غربی‌ها تلاش می کنند که در حوزه حجاب یک چالش بین مردم و حکومت ایجاد کنند اما براساس نتایج مطالعات مختلف علمی و آکادمیک آنها حجاب باعث پرورش متعادل استعدادهای نهفته در وجود انسان می‌شود.
دکتر حسن بنیانیان عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی – ایرانی در دومین نشست از سلسله نشست‌های مجازی بانوی وطن با موضوع حجاب آری یا خیر گفت: حجاب یک حکم الهی است که با کمک عقل و فطرت و علم قابل اثبات است و رعایت آن به نفع ساختن و تداوم داشتن جامعه سالم می شود.پس از آن باید تبیین شود که حفظ حجاب چه تاثیراتی بر موفقیت‌ها و شکست‌ها و پرورش یا حبس استعدادها و ظرفیت‌های زن می‌شود.
بنیانیان در این نشست که با همکاری موسسه راوینو برگزار شد، افزود: علاوه بر این باید دید حجاب و پوششی که دین بر آن تاکید دارد چه تاثیری در استحکام و حفظ خانواده دارد و اگر نباشد چه آسیب‌هایی به خانواده وارد می‌شود و آیا می‌شود بدون حجاب آن آسیب‌ها را حذف کرد؟
به گفته وی امروزه بخش بزرگی از جامعه زنان کشور تحصیلکرده هستند و در محیط‌های اجتماعی خدمات مختلف علمی، فنی و تولیدی ارائه می‌کنند که باید میزان اثربخشی حجاب در آرامش و روند این حضور فعال بررسی شود.
بنیانیان گفت: اگرچه  غربی‌ها تلاش می کنند که در حوزه حجاب یک چالش بین مردم  و حکومت ایجاد کنند اما براساس نتایج مطالعات مختلف علمی و آکادمیک آن ها حجاب باعث پرورش متعادل استعدادهای نهفته در وجود انسان می‌شود.
این عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: اگر جوانان اعم از دختر و پسر در دهه‌های اول زندگی به جای تمرکز بر کشف و پرورش استعدادهای خود برای داشتن یک زندگی موفق وارد رقابت‌های بی‌انتهای جنسی و جسمی و مادی شوند از رشد سایر استعدادهای خود باز می‌مانند و از این مسیر نه تنها خود بلکه جامعه نیز دچار آسیب و خسران می‌شود.
بنیانیان گفت: دشمنان به خوبی می دانند که اگر بخواهند انقلاب اسلامی را به زانو‌ در بیاورند باید خانواده را متلاشی کنند و برای این کار از زن ها شروع می‌کنند. مثلا القا می‌کنند که آزادی پوشش حق شماست.
وی گفت: در بسیاری از کشورها هر نوع لباس و آرایشی برای هر جایی مناسب نیست و این موضوع بین شهروندان آن کشورها نیز پذیرفته شده است و قطعا نوع پوشش محیط کار با پوشش مهمانی و دورهمی فرق می کند.
بنیانیان در مورد وجود آزادی یا وجود حس آزادی نیز بیان کرد: باید روی آزادی قید بگذاریم. زیرا در کشورهای غربی اجازه نمی دهند که مثلا درباره موجودیت اسرائیل تحقیق و بررسی شود.
وی با اشاره به این که عدم کار عالمانه فرهنگی و تربیتی از کودکی و اجرای قوانین ،فضایی را به وجود آورده که افراد احساس آزادی نمی‌کنند، گفت: همراه کردن خانواده و مدرسه در مسائل تربیتی، جلوگیری از ایجاد تضادها و تعارضات اعتقادی در کودکی و نوجوانی از جمله مهم‌ترین کارها‌ است که حاکمیت می‌تواند در این مسیر انجام دهد.
این کارشناس فرهنگی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه‌های تربیتی خاطرنشان کرد: رهاشدگی تربیتی باعث شده تا ایشان ضرورت مهندسی فرهنگی را مطرح کنند و خواستار دخالت همه اجزای جامعه در فرهنگسازی شوند.

منبع:فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7