کد خبر: 19016| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۰ آذر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۴۷۱

جلسه 850 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و با حضور رؤسای محترم مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و اعضا حقیقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی نهم آذرماه 1400 تشکیل شد.
 
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه اظهار داشت: دستور این جلسه در ادامه جلسه 849 بود که وظایف کار قرارگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف توجه به مسائل اصل حوزه علم و فرهنگ و رصد و پایش و بازخورد سریع به مشکلات مردم در حوزه علم و فرهنگ بود. در این جلسه هم الزامات مرتبط با رویکرد جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه علم و فرهنگ کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 19 نفر از اعضای شورای عالی در مباحث مطروحه اظهار نظر کردند و در پایان ریاست محترم شورای عالی بر تعریف رابطه شورای عالی انقلاب فرهنگی با قوای سه گانه و سایر دستگاه و شوراهای عالی و توجه به ارتباطات بین المللی حوزه علم و فرهنگ و همچنین پرهیز از ورود به حوزه‌های اجرائی مورد تاکید قرار گرفت.  ادامه مباحث مرتبط با تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.
دستور این جلسه در ادامه جلسه 849 بود که وظایف کار قرارگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف توجه به مسائل اصل حوزه علم و فرهنگ و رصد و پایش و بازخورد سریع به مشکلات مردم در حوزه علم و فرهنگ بود. در این جلسه هم الزامات مرتبط با رویکرد جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه علم و فرهنگ کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر عاملی از انتخاب پنج نفر از نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: 11 نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دور جدید شورای عالی حضور ندارند که از زحمات و تدابیر آنها تشکر می‌کنیم و قدردان زحمات آنها هستیم. در جلسه 850 نمایندگان شورای عالی در هیئت تجدید نظر وزارت علوم، وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد مشخص شدند. دکتر محمدرضا مخبر دزفولی به عنوان نماینده شورای عالی در هیئت تجدید نظر وزارت بهداشت، دکتر عادل پیغامی در هیئت تجدید نظر دانشگاه آزاد و دکتر منصور کبگانیان در هیئت تجدید نظر وزارت علوم مورد تایید و تصویب قرار گرفتند. همچنین در هیئت نظارت بر مطبوعات دکتر حسین ساعی به عنوان نماینده  شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر محمدعلی کی‌نژاد نیز برای یک دوره ی دیگر به عنوان رییس هیئت عالی جذب مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفتند.
دستور اول شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آینده موضوع افزایش دانشجویان پزشکی است و ریاست محترم شورای عالی هم دستور جلسه 851 را مورد تایید قرار دادند.
وی افزود: این هیئت‌ها تجدید نظر از این جهت مهم‌اند که اختیارات رسیدگی به اموری که مسئولیت دیوان عدالت اداری بوده به هیئت‌های تجدید نظر واگذار شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش خبرنگار «شبکه خبر » مبنی بر مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستور اول شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آینده موضوع افزایش دانشجویان پزشکی است و ریاست محترم شورای عالی هم دستور جلسه 851 را مورد تایید قرار دادند.
استاد دانشگاه تهران به ظرفیت مهم کشور در جذب و افزایش دانشجوی پزشکی اشاره کرد و گفت: در سال 1399؛ 38 هزار نفر از داوطلبین علوم تجربی معدل بالای 19 داشتند که این امر نشان دهنده ظرفیت داوطلبین پزشکی در ورود به حوزه حساس رشته‌های پزشکی است اما میزان پذپزش ما در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در سال جاری 8500 نفر بوده است. از سوی دیگر در سال 1368 تعداد دانشکده‌های پزشکی در کشور 27 دانشکده بوده است اما اکنون این تعداد به 68 دانشکده پزشکی رسیده است. همچنین در سال 1368 تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور 80 هزار بوده است که اکنون 550 هزار تخت بیمارستانی است. دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جهت تامین منابع مالی، موافقت خود را برای افزایش دانشجوی پزشکی اعلام کرده‌اند و نیز مطالعات دقیقی در زمینه مصوبه افزایش دانشجوی پزشکی صورت گرفته است. کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی نزدیک به 20 جلسه به این موضوع اختصاص داده‌اند و دو جلسه هم با حضور ذی نفعان موضوع  در ستاد نقشه جامع علمی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی در ستاد نقشه جامع علمی کشورتصویب شده است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7