کد خبر: 18021| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۶ مرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۴:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۸۴۳

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به اینکه برنامه‌های محرم در دانشگاه‌ها با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود، به تشریح بخش‌هایی از آن‌ها پرداخت.
رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در دانشگاه‌ها برای ایام محرم به ویژه اربعین حسینی، گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، که بر عدم برگزاری مراسم‌ یا رعایت حداکثری پروتکل‌ها برای همه اقشار تأکید شده است، تلاش کردیم که برنامه‌های محرم و به ویژه اربعین حسینی در دانشگاه‌ها با توجه به مصوبات دو ستاد باشد.
وی به برگزاری جلسه تبیین برنامه‌های محرم در اواخر هفته گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه فضای دانشگاه‌ها باز است، امکان برگزاری برنامه‌های محرم با رعایت پروتکل‌ها وجود داشت. بر همین اساس برنامه‌های مربوط به این ایام در دانشگاه‌ها طبق روال گذشته طراحی شده است.
جعفرپور درباره اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی توضیح داد و گفت: حسینیه مجازی دانشگاهیان در وزارتخانه را در فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که برنامه‌های خود را در این حسینیه به اشتراک بگذارند تا سایر دانشگاه‌ها نیز از آنها بهره‌مند شوند.
رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرای پویش‌های محرمی را بخش دیگری از برنامه‌های این ایام در دانشگاه‌ها دانست و گفت: در این پویش‌‌ها شاهد اجرای برنامه‌های متعددی با محوریت ارتقای فرهنگ عاشورایی خواهیم بود.
وی افزود: نکته دیگر فضاسازی دانشگاه است که مغایر با اصول بهداشتی نیست. لذا آذین‌بندی با پرچم‌ها و نمادهای عاشورایی در همه دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی و پژوهشی به خوبی انجام شده و برخی سوگواره‌های مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته است، از جمله سوگواره «بوی سیب» که در سطح ملی و به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود. دانشجویان برای شرکت در آن می‌توانند آثار فرهنگی و رسانه‌ای خود را با موضوع محرم ارسال کنند تا داوری شوند.
جعفرپور با تأکید بر اینکه تمامی این برنامه‌ها طراحی شده است تا محرم و عاشورا در فضای دانشگاه‌ها زنده نگه داشته شود، بیان کرد: این کار با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده و خوشبختانه از آن استقبال شده است.
رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد برنامه‌های وزارت علوم برای اربعین گفت: با توجه به اینکه ستاد اربعین هنوز در مورد اعزام به پیاده‌روی ابلاغیه‌ای را صادر نکرده، تصمیمی اتخاذ نشده است، اما آماده هستیم تا هر زمان اعلام کنند، دانشجویان را اعزام کنیم. البته فعالیت‌های متعددی قبل، حین و بعد از اربعین در فضای مجازی برگزار می‌شود و جلسات سیاستگذاری تشکیل و نیز تولید محتوای زیادی از سوی دانشگاهیان انجام شده است که ارائه خواهد شد.
 

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7