کد خبر: 15667| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۹۸

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم آغاز پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» گفت: سهیم بودن زنان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و به‌ویژه حوزه آموزش‌وپرورش می‌تواند موجب تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت شود.
دکتر معصومه ابتکار در آیین رونمایی از پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» با گرامیداشت یاد و خاطره بانوان ایثارگر و به‌خصوص زنان فداکار مدافع سلامت گفت: زنان ایران با عشق، معنویت و فداکاری در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی و نیکوکارانه خوش درخشیده‌اند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تقدیر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: این تلاش‌ها در ارتقای دانایی و مهارت‌های خوب زیستن، با پویش من مادرم، بچه‌های ایران فرزندم» و مشارکت بانوان کشورمان می‌تواند آغازگر تحولات مثبت و تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت باشد.
معصومه ابتکار خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پویش‌های مردمی از این قبیل که مردم احساس کنند در مجموعه حاکمیت و فعالیت‌های صورت گرفته سهمی دارند موجب تقویت انسجام اجتماعی می‌شود و در حوزه آموزش‌وپرورش این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و مشارکت مردم در این عرصه می‌تواند موجب موفقیت آموزش‌وپرورش شود و این‌گونه به یک نهضت ملی تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: مدارس متعلق به همه مردم است و مردم باید در این زمینه سهم داشته باشند که الحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته و با مشارکت بیشتر مردم و به‌خصوص زنان شاهد تغییرات مثبتی در بحث نوسازی و احداث مدارس به‌ویژه در مناطق محروم و دسترسی دختران سرزمینمان به امکانات آموزشی بوده‌ایم که امیدواریم با پویش ملی "من مادرم بچه‌های ایران فرزند من" حرکت در مسیر توسعه عدالت آموزشی شتاب و استمرار یابد.
ابتکار بابیان نقش مهم زنان در خانواده و اجتماع اینکه حس مشارکت مردم برگرفته از نیت درونی آن‌ها است تصریح کرد: با مشارکت بانوان چرخه‌ای از کار خیروبرکت در جامعه راه می‌افتد و با توجه به حس مادرانه و آینده‌نگری بانوان مسئله آموزش‌وپرورش با این نگاه پیوند می‌خورد که منجر به سرمایه‌گذاری در مسیر علم و دانایی و خوب زیستن می‌شود و چه دستاوردی از این بهتر می‌توان یافت.
معاون رئیس‌جمهور در پایان اقدامات انجام‌شده در طراحی و ساخت فضاهای آموزشی جدید با رویکردهای محیط زیستی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را قابل‌توجه دانست و بر لزوم فراهم آوردن محتواهای آموزشی کاربردی و مهارت محور در جهت خوب زیستن تأکید کرد.

منبع:مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7