کد خبر: 7298| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۶ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۰۲

جلسه 124 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه شنبه 5 آذرماه 1398 به ریاست دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور کبگانیان قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری‌ بیش از ۲ ساله ستاد نقشه جامع علمی کشور و مسئولان استان بوشهر در تهیه سند توسعه دانش‌بنیان استان بوشهر گفت: در این جلسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان بوشهر و استاندار این سند مورد بررسی قرار گرفت.
قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر پتانسیل‌های ویژه استان بوشهر ادامه داد: ۷۰ درصد از مخازن گاز کشور و ۱۱ درصد مخازن گاز جهان در استان بوشهر قرار دارد، همچنین  ۹۵ درصد از صادرات کشور از طریق این استان صادر می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: استان بوشهر در اقتصاد دریاپایه با توجه به ساحل بالای 900 کیلومتر ظرفیت بالایی دارد. همچنین می‌توان استان بوشهر را با توجه به ظرفیت انرژی اتمی، انرژی فسیلی، انرژی هسته‌ای و انرژی خورشیدی پایتخت انرژی کشور نامید.
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به بررسی سه ماده سند توسعه دانش‌بنیان استان بوشهر افزود: کلیات این سند به تصویب رسیده و بخش مهمی از این سند باقی مانده که مقرر شد جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی این سند تشکیل شود.
دکتر کبگانیان: آموزش و پرورش اولویت جدی ستاد نقشه در حال حاضر و سال آینده است
همچنین دکتر کبگانیان در ادامه با اشاره به ارائه گزارش وضعیت آزمون مؤسسات تیمز و پرلز در جلسه گفت: آزمون‌های این مؤسسات بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی مسائل مرتبط با آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: با توجه به گزارش ارائه شده و نگرانی اعضاء در خصوص آمارهای این گزارش، احیاء جایگاه قبلی ایران در جهان مورد تأکید قرار گرفت.
دکتر کبگانیان خاطر نشان کرد: این آزمون نمایه‌ای از کل مبحث آموزش و پرورش است و با توجه به رتبه بالای ایران در المپیادهای علوم و ریاضی، عدم رتبه مناسب ایران در این رشته‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر این اساس در این جلسه قرار شد وزارت آموزش و پرورش گزارش کاملی از این موضوع تهیه کند و در اختیار ستاد قرار دهد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ضرورت جبران غفلت در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: اولویت جدی ستاد در حال حاضر و سال آینده توجه به حوزه آموزش و پرورش و آموزش عمومی است، چرا که آینده کشور از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7