کد خبر: 6555| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۵ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۲۱:۰ | تعداد بازدید: ۷۲۷۱

مهندس محسن حاجی میرزایی با اشاره به عزم وزارت آموزش و پروش برای اجرای سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین جریان آموزش و پرورش به تربیت چند ساحتی سوق می دهد.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار مراجع تقلید با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد که 46 هزار معلم و دانش آموز شهید در دفاع مقدس فداکاری کردند.
وی آموزش و پرورش را فراگیرترین نهاد کشور دانست و افزود: در حال حاضر حدود 15 میلیون دانش آموز به همراه 777 هزار معلم  کار خود را در سال جدید تحصیلی در 110 هزار مدرسه آغاز کرده اند.
حاجی میرزایی با بیان این که تلاش شد تا آغاز سال تحصیلی و ماه مهر با شکوه باشد، اظهار داشت: سعی کردیم با وجود کمبود معلم همه دانش آموزان به موقع سر کلاس بروند، با استفاده از روش های قانونی بحث کمبود معلم تا حدودی تمهید شد.
وی ادامه داد: مدارس هم از نظر ایمنی کنترل شد تا مشکلی وجود نداشته باشد، در مناطق زلزله زده تلاش خوبی صورت گرفت و در کرمانشاه همه مدارس تخریب شده بازسازی و احداث شد، همچنین در استان ها سیل زده تمام مواردی که نیاز به تعمیر و اصلاح داشت پیگیری شده است، البته تعدادی از مدارس هم با تأخیر انجام می شود اما تمهید شده تا دانش آموزان از اول مهر در کلاس ها حضور داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران فرصت آموزش را در اختیار همه مردم قرار داده است، ابراز داشت: آموزش و پرورش حتی در روستاهای دور افتاده و کم جمعیت هم فعال است و خدمات آموزشی خود را ارائه می کند.
وی عنوان کرد: اولویت حال حاضر توجه به کیفیت آموزش است و نظام تعلیم و تربیت اهداف بلندی دارند، خوشبختانه با مشارکت کارشناسان حوزوی و دانشگاه و آموزش و پرورش سندی برای تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب شد.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم، ایشان تأکید کردند که این سند تحول حتما اجرایی شود؛ در مقام اجرای سند تحول بنیادین هستیم که کار سخت و پیچیده ای است چرا که تغییر اساسی در آموزش و پرورش ایجاد می کند و جریان آموزش را از حافظه محوری به سمت تربیت چند ساحتی سوق می دهد.
وی اضافه کرد: سه محور اساسی برای تربیت مورد توجه قرار گرفته که شامل توسعه معارف دینی، سیره اهل بیت(ع) و قرآن و عترت و نماز می شود، در حال حاضر در تمام مدارس ابتدایی آموزش عملی نماز داده می شود، حدود 750 دارالقرآن تلاش می کنند که مفاهیم قرآنی را به دانش آموزان منتقل کنند، همچنین در زمینه عفاف و حجاب فعالیت های ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که شبهات دانش آموزان جمع آوری شده و بعد از ارائه به مختصصان پاسخ را در اختیار افراد قرار می دهند، گفت: آسیب های اجتماعی امروز نگرانی های را به وجود آورده و این موضوع مورد توجه جدی رهبر معظم انقلاب است، آموزش و پرورش تمام قد برای مصونیت بخشی به دانش آموزان به میدان آمده است.
وی افزود: تلاش آموزش و پرورش در درجه نخست این است که از مسیر آموزش مهارت ها و تقویت روح انقلابی و اسلامی از وقوع آسیب ها پیشگیری کند اما کسانی که دچار آسیب شدند آموزش داده می شوند و درصدی هم که آسیب های جدی تری دارند به مراکز مربوطه ارجاع داده خواهند شد.
حاجی میرزایی تأکید کرد: آموزش و پرورش مسیر جدیدی را برای انتقال به مفاهیم عمیق تر و تربیت اساسی آغاز کرده است، نقطه عزیمت تحولات جامعه برای احیای تمدن اسلامی، سرآمدی نظام اسلامی، گسترش عدالت و تقویت اقتصاد و تولید در آموزش و پرورش است و خوشبختانه این موارد در سند تحول پیش بینی شده و امیدواریم که بتوانیم این مسؤولیت را به انجام برسانیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7