کد خبر: 14798| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۵ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۸۳

رئیس دانشگاه آزاد سلامی با بیان اینکه در ایام اربعین فضای بی‌نظیری خلق ‌می‌شود که در آن محبت منبعث از ولایت حرف اول را می‌زند گفت: فضای پیاده‌روی اربعین وعده دهنده ظهور است.
همایش سه روزه «اربعین تا ظهور» پیرامون بررسی حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی عصر امروز(دوشنبه 14 مهر) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
دکتر طهرانچی در ابتدای این مراسم با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین حسینی موضوع بسیار مهمی است و اتفاقاتی که به واسطه زیارت اربعین در دهه اخیر شاهد بودیم، رنگ و بوی دیگری دارد، به‌طوری که این حماسه عظیم، حساسیت دشمنان این مرز و بوم و توجه همه شیعیان و مسلمانان را به خود جلب کرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سال 2015 نیروی دریایی آمریکا تحقیقی را به دانشگاه MIT سفارش داد تا درباره شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین و پیاده روی نجف تا کربلا پژوهش کنند. این موضوع نشان از حساسیت آنها در شناخت این پدیده دارد.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در ایام اربعین، فضای بی‌نظیری خلق ‌می‌شود که در آن محبت منبعث از ولایت، حرف اول را می‌زند، خاطرنشان کرد: این فضا تداعی کننده ظهور است، چرا که براساس روایات در دوران ظهور امام زمان(عج)، ارتباط،‌ تعامل و روابط افراد غیرمادی می‌شود. در ایام اربعین مردم چند شبانه‌روز در کنار هم بدون در نظر گرفتن ملیت، مقام و موقعیت و فقط به عنوان زائر و خادم با هم در ارتباط و تعامل هستند، به‌طوری که خادمان برای ارائه خدمت منت زائران را می‌کشند. این فضا در عالم مادی قابل ادراک نیست.
دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: مردم در ایام اربعین حسینی هر آنچه دارند را به محضر امام خویش هدیه می‌کنند و روابط آنها بسیار محبت‌آمیز است. در این مسیر که همراه با شوق است، نشانی از عالم مادی دیده نمی‌شود و فضای پیاده‌روی اربعین وعده دهنده ظهور است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان خاطراتی از پیاده‌روی نجف تا کربلا، اظهار داشت: به یاد دارم در مسیر حله، پیرزنی همه زندگی خود را در قالب یک دیگ غذا و چند کیسه برنج با هیزمی که از لیف خرما تهیه کرده بود، نذر زائران حسینی می کرد. این فضا بشر مادی را در فهم خود عقیم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال، سال حسرت است که زائران نتوانستند خود را به این فضا برسانند و فرصتی است برای تدبر حضور در این فضا طی سال‌های آینده. این مسیر فقط مسیر شور نیست، بلکه مسیر شعور است و ان‌شاءالله زائران با مباحث علمی و تحقیق، شعور خود را افزایش خواهند داد.
دکتر طهرانچی در پایان از سعید قاضی مغربی و همکاران وی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برای برگزاری همایش «اربعین تا ظهور» که با حضور اساتید و محققان دینی و تاریخ‌پژوهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، تشکر و قدردانی کرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7