کد خبر: 12521| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۰ خرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۹۹

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور دیدار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در دیدار با دکتر محمدمهدی طهرانچی با اشاره به اهمیت نماز در نسل جوان و دانشجو گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در نمازخوان کردن جوانان سهم ویژه ای داشته باشد. شما می‌توانید با ترغیب استادان، رئیس و معاونان هر واحد برای حضور در صفوف نماز پیام اهمیت نماز در نسل جوان و دانشجو را بهتر ارائه دهید و دانشجویان را مورد حمایت معنوی خود قرار دهید. دانشگاه ها باید از ظرفیت های فضای مجازی برای ترویج معارف نماز استفاده کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: بپذیریم در بحث نماز در کشور کوتاهی کرده‌ایم‌ و باید همه تلاش کنیم نمازخانه‌ها در دانشگاه ها تقویت شوند.
استاد قرائتی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در نشر آثار نماز اعم از تالیفات استادان و دانشجویان و همچنین میدان دادن به تشکل های دینی و انقلابی برای ساماندهی امور نماز جماعت در بین دیگر دانشگاه ها شاخص باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مهارت، گمشده روزهای جوانی دانشجویان است، افزود: کشور در اشتغال ناتوان شده، چرا که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور فاقد مهارت هستند. در هر مقطعی دانش‌آموزان و دانشجویان باید با مهارتی آشنا شوند تا ضمن ایجاد شغل، با آن مهارت برای خود شغلی ایجاد کنند.
وی افزود: مهارت باید به بدنه تحصیل تزریق شود و اگر دانش‌آموز و دانشجو مهارت را فرا نگرفت، آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای آنها مدرک پایان تحصیل صادر نکند.
استاد قرائتی تصریح کرد: بسیاری از سربازان، دانش‌آموزان و دانشگاها و حتی حوزوی‌های ما ناکارآمد هستند و باید به مهارت در این اماکن اهتمام ورزیم.
وی افزود: در کشور سه میلیون لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم و به این میزان میز خدمت دولت برای این افراد وجود ندارد و اشتغال آنها در گرو مهارت‌آموزی است.
وی با اشاره به وجود قانون‌های بیشمار در کشور و یکی از آنها تعطیلی پنجشنبه‌هاست، گفت: هم اکنون دانشگاه ها می‌توانند در ارتباط با صنعت از این فرصت استفاده کرده و نیروی متخصص کارخانجات را پس از آموزش ویژه، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها به کارورزی اجباری در همان کارخانجات بفرستند.
    
در ادامه دکتر طهرانچی ضمن تشکر از بیانات و پیشنهادات حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، به ارائه گزارش و کار های صورت گرفته در حوزه نماز و مهارت فنی در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.
در پایان این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی یک جلد از تفسیر نور را به دکتر طهرانچی اهدا کرد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7