کد خبر: 11305| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۵:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۲۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه دانشگاه آزاد اسلامی هنرهای اسلامی - ایرانی را ابلاغ کرد.
دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه نامه اجرایی دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد محمود فرشچیان را ابلاغ کرد. 
دکتر طهرانچی در این شیوه نامه تاکید کرد: برای حفظ و توسعه دانش بنیان هنرهای اسلامی – ایرانی و تربیت استادکاران هنرهای بومی، سنتی و عطف به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ایجاد دانشگاه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد محمود فرشچیان و ابلاغ دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه مزبور با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی ویژه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد محمود فرشچیان و متناسب با چارچوب مقررات دانشگاه آزاد اسلامی و شیوه نامه اجرایی ایجاد می شود.
وی افزود: برای پیشبرد اهداف و اجرای برنامه های تدوین شده واحد مذکور شیوه نامه اجرایی آن ابلاغ می شود. ضروری است معاونان، روسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی و روسای استان‌ها و واحدهای دانشگاهی نسبت به اجرای مفاد این بخشنامه اقدام و با واحد استاد فرشچیان همکاری کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بدیهی است مسئولیت نظارت بر حسن اجرای شیوه نامه به عهده سرپرست واحد مذکور، رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، معاون علوم انسانی و هنر و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه است.»
همچنین دکتر طهرانچی در نامه ای به نامور مطلق سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان خاطر نشان کرد: براساس شیوه نامه اجرایی واحد هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان درباره پژوهشی در آرا، آثار و تجربیات هنرمندان و هنرهای اسلامی – ایرانی و مستندسازی و تجلیل از آثار هنری و با توجه به اهمیت و ضرورت ثبت و تدوین تاریخ شفاهی در محورهای هنرهای اسلامی – ایرانی، هنرهای مردمی، وقایع نگاری و خاطره نگاری اقدام شود. 
وی همچنین تصریح کرد: با توجه و فرمایش مقام معظم رهبری در روایت جهاد مقابله با کرونا همانند آنچه شهید آوینی نسبت به دفاع مقدس انجام داده اند، به واحد هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان ماموریت داده می شود که نسبت به ثبت تاریخ شفاهی دانشگاه به ویژه در محورهای فوق الاشاره و تشکیل دبیرخانه دائمی و صرف هزینه از منابع و اعتبارات مصوب آن واحد اقدام شود. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونان، روسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی، روسای واحدها و مراکز دانشگاهی موظفند به همکاری با واحد هنرهای اسلامی – ایرانی در راستای تحقق این هدف هستند. امید است با اقدام مناسب و انجام کیفی این وظیفه و مسئولیت به عنوان امانت برای آیندگان، قدم های موثری برداشته و مجموعه های فاخر از تجربه و دانش بومی خلق نمایید.

منبع:آنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7