کد خبر: 7080| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۹ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۱۳

کتاب «اینترنت و سواد مجازی» با حضور دکتر سعیدرضا عاملی (نویسنده کتاب و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) روز دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رونمایی می‌شود.
در این برنامه دکتر یونس شکرخواه (عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران)، دکتر علیرضا طالب‌پور(رئیس پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر مسعود کوثری (عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران)، دکتر حسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی) و دکتر سید وحید عقیلی (رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه) سخنرانی خواهند کرد.
کتاب «اینترنت و سواد مجازی» ضمن ارائه الگوی سواد دوفضایی، اجزای ساختار سه‌سطحی سواد مجازی را که متشکل از مؤلفه‌های عمومی، اختصاصی و حرفه‌ای یا تخصصی است، ارائه می‌کند. این کتاب همچنین ضمن تلاش برای ساختاردهی به سواد مجازی، شرایط و ملاحظات فرهنگی، ارزشی، دینی و معنوی کاربران را  نیز لحاظ کرده و نسبت به متناسب‌سازی این سواد با سایر علوم حساسیت نشان می‌دهد.
این کتاب، سواد مجازی را سواد عرصة تمدنی جدید دانسته و تأکید می‌کند که حضور مفید و مؤثر در جهان امروز، نیازمند سواد مجازی است.
این کتاب تلاش می‌کند ابعاد مختلف مفهومی و نظری، الگوهای سواد مجازی، آموزش و یادگیری و همچنین رابطه اشتغال و سواد مجازی را تبیین و الگویی مبنایی را تحت عنوان «سواد دوفضایی» به‌مثابه الگوی جامع سواد مجازی ارائه می‌کند.
علاقه‌مندان به حضور در این برنامه، می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره ۹ مراجعه کنند.

منبع:پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7