کد خبر: 24552| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۲:۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۹

نشست «روایت یک تجربه: پویش ملی دوباره دانشگاه» به میزبانی هیأت اندیشه‌ورز استان خراسان شمالی برگزار شد.
در این نشست فرایند شکل گیری پویش دوباره دانشگاه و تأثیرات آن تشریح شد.
دکتر حسین اسکندری در این نشست بیان کرد: ایده پویش دوباره دانشگاه، با هدف اصلاح روندها و سیاست‌های کلی حاکم بر نظام آموزش عالی کشور شکل گرفته است. این پویش در سال 1397 به شکل مستقل و بدون وابستگی به هیچ نهاد مدنی یا سیاسی شکل گرفته بود.
وی ادامه داد: در ابتدا گروهی از اساتید دانشگاه بجنورد، در فرصت های مقتضی نقدهای خود را به آیین نامه ارتقاء به مدیران بالادستی ارائه می کردند؛ که بیشتر از جنبه کنش‌گری و مسئولیت پذیری فردی بود. در ادامه چند نفر از اساتید دانشگاه بجنورد تصمیم گرفتند که نظر منتقدان سراسر کشور را تجمیع کرده و به مسئولان ذی ربط ارائه دهند از این رو ایده راه اندازی پویش شکل گرفت.
این استاد دانشگاه ادامه داد: متن اولیه بیانیه تهیه شده و برای دریافت نظرات اصلاحی برای تعداد زیادی از اساتید سرتاسر کشور ارسال شد. همزمان لوگو و سایت پویش و همچنین کانال تلگرامی با همین نام تهیه و راه اندازی شد. متن نهایی نامه برای دریافت امضا اساتید در سایت قرار گرفت و تبلیغات در فضای مجازی نیز آغاز شد.
اسکندری اضافه کرد: مخاطبان نامه، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر علوم وقت بودند. چهره‌های شاخصی از جمله دکتر خسرو باقری، دکتر مهدی گلشنی، دکتر حسن اسلامی، دکتر مهرمحمدی و دکتر نعمت‌الله فاضلی در آن زمان از متن نامه حمایت و آن را امضا کردند.
دبیر هیأت اندیشه‌ورز استان خراسان شمالی گفت: تاکنون بیانیه از سوی 1300 استاد سرتاسر کشور امضا شده است. نسخه هایی از متن نامه همراه با مستندات برای شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس و هر جایی که تصور می شد منشأ اثر باشد ارسال شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7