کد خبر:24552   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 15 اسفند سال 1402 ساعت 12:4:0

راه‌اندازی پویش ملی «دوباره دانشگاه» با حمایت بیش از هزار استاد

نشست «روایت یک تجربه: پویش ملی دوباره دانشگاه» به میزبانی هیأت اندیشه‌ورز استان خراسان شمالی برگزار شد.


در این نشست فرایند شکل گیری پویش دوباره دانشگاه و تأثیرات آن تشریح شد.
دکتر حسین اسکندری در این نشست بیان کرد: ایده پویش دوباره دانشگاه، با هدف اصلاح روندها و سیاست‌های کلی حاکم بر نظام آموزش عالی کشور شکل گرفته است. این پویش در سال 1397 به شکل مستقل و بدون وابستگی به هیچ نهاد مدنی یا سیاسی شکل گرفته بود.
وی ادامه داد: در ابتدا گروهی از اساتید دانشگاه بجنورد، در فرصت های مقتضی نقدهای خود را به آیین نامه ارتقاء به مدیران بالادستی ارائه می کردند؛ که بیشتر از جنبه کنش‌گری و مسئولیت پذیری فردی بود. در ادامه چند نفر از اساتید دانشگاه بجنورد تصمیم گرفتند که نظر منتقدان سراسر کشور را تجمیع کرده و به مسئولان ذی ربط ارائه دهند از این رو ایده راه اندازی پویش شکل گرفت.
این استاد دانشگاه ادامه داد: متن اولیه بیانیه تهیه شده و برای دریافت نظرات اصلاحی برای تعداد زیادی از اساتید سرتاسر کشور ارسال شد. همزمان لوگو و سایت پویش و همچنین کانال تلگرامی با همین نام تهیه و راه اندازی شد. متن نهایی نامه برای دریافت امضا اساتید در سایت قرار گرفت و تبلیغات در فضای مجازی نیز آغاز شد.
اسکندری اضافه کرد: مخاطبان نامه، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر علوم وقت بودند. چهره‌های شاخصی از جمله دکتر خسرو باقری، دکتر مهدی گلشنی، دکتر حسن اسلامی، دکتر مهرمحمدی و دکتر نعمت‌الله فاضلی در آن زمان از متن نامه حمایت و آن را امضا کردند.
دبیر هیأت اندیشه‌ورز استان خراسان شمالی گفت: تاکنون بیانیه از سوی 1300 استاد سرتاسر کشور امضا شده است. نسخه هایی از متن نامه همراه با مستندات برای شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس و هر جایی که تصور می شد منشأ اثر باشد ارسال شد.