کد خبر: 15225| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۴ آبان سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۱۰

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارت خانه، موضوع ساماندهی وضعیت معلمان حق التدریسی در جلسه روز (یکشنبه) این کمیسیون بررسی می‌شود.
دکتر علی رضا منادی سپیدان به مشکلات موجود در زمینه نوع استخدام و به کارگیری معلمان در مقاطع مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات کنونی در خصوص معلمان حق التدریسی و سایر معلمان بخش‌های مختلف، بررسی اساسی مشکل این عزیزان از وظایف ما به شمار می‌رود و قصد داریم که در جلساتی که با مسئولان آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به یک تفاهم و نتیجه قطعی در خصوص وضعیت استخدام معلمان عزیز دست یابیم. 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش و لزوم استخدام معلمان جدید اشاره کرد و گفت: تعدادی از معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان پذیرفته و استخدام شده اند و تعدادی دیگر نیز براساس مصوبه دولت به صورت حق التدریسی به کار گرفته شده اند.
وی افزود: سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیاز وزارت آموزش و پرورش به معلمان را ۱۴ هزار نفر عنوان کرده و این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش نیاز خود به معلمان را ۱۹۰ هزار نفر اعلام کرده است.
آقای منادی تاکید مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات را جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: سعی می‌کنیم در جلساتی که با مسئولان آموزش و پرورش داریم، ضمن رسیدن به یک نتیجه مطلوب در خصوص ساماندهی وضعیت استخدام معلمان، اجازه ندهیم حق و حقوقی از معلمان پایمال شود.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7