کد خبر: 4564| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۱ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۱۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۳۱

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می گوید که بر اساس طرح پیشنهادی مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور جدایی سنجش از پذیرش دانشجو، سازمان ملی سنجش برای تمامی وزارتخانه‌ها راه اندازی می‌شود.
«میرحمایت میرزاده» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، اظهار کرد: در طرح هفت محوری مرکز پژوهش های مجلس، تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو مطرح است و سازمان ملی سنجش برای سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش باید راه اندازی شود.
وی افزود: وظیفه این سازمان سنجش افراد بر اساس استعدادها است و دیگر لزومی ندارد داوطلبان در یک کنکور ۲ ساعته و در فضایی پر اضطراب و تنش سنجیده شوند؛ بلکه با یک کارنامه به دانشگاه ها مراجعه می کنند و پذیرش می گیرند.
این نماینده مجلس در مورد استقلال دانشگاه‌ها، اظهار کرد: این طرح بیشتر بر جدایی سنجش از پذیرش تاکید دارد و در حالت عادی دانشگاه‌ها در فضایی که از آن بی‌اطلاع هستند یک سری دانشجو برای پذیرش دریافت می کنند.
میرزاده با بیان اینکه راه‌اندازی سازمان ملی سنجش عملیاتی می شود اگر بخشی نگری وجود نداشته باشد، تاکید کرد: باید اجازه داد اتفاقی که به صلاح کشور است فارغ از سطح یک وزارتخانه، رخ دهد.
خردادماه امسال مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیشنهاد هفت محوری برای تغییر نحوه برگزاری کنکور مطرح کرد که جدایی نظام سنجش از پذیرش، برگزاری چند باره آزمون در طول سال، استناد به سوابق تحصیلی به ویژه در دوران متوسطه، محوریت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، اولویت دادن به سنجش و پذیرش ارشد و دکتری، اصلاح سهمیه‌ها با ساماندهی آن و اولویت دادن به بومی گزینی و سرعت در اجرایی شدن این ایده از مباحث مد نظر پیش نویس طرح مذکور بود.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7