کد خبر: 4415| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۹ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۱۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۹۳۲

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به اینکه قانون اجازه برخورد مستقیم با متخلفان فروش پایان‌نامه را به وزارت علوم نمی‌دهد، گفت: مقررات جدید حداقل باید 2 سال اجرا شود تا قابل ارزیابی دقیق باشد.
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که قانون اجازه برخورد با متخلفان فروش پایان‌نامه را به وزارت علوم به عنوان ضابط نمی‌دهد آیا پیشنهادی برای اصلاح این قانون وجود دارد؟ گفت: مقررات اخیر برخورد با این متخلفان، اولین قانونی بود که برای مقابله با تخلف علمی تصویب شد که اخیرا برای اجرا ابلاغ شده و هنوز هم اجرا نشده است.
وی ادامه داد: خوب است که ابتدا اجازه اجرا دهیم و در عمل نقاط ضعف را ببینیم و سپس برای اصلاح آنها اقدام کنیم؛ قانونی که هنوز اجرا نشده و زود است که بخواهیم قانونی را که هنوز بازخوردی از عملکرد اجرای آن نداریم، تغییر دهیم.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که این موضوع دیگر جای طرح ندارد، گفت: حداقل 2 تا 3 سال باید صبر شود تا بتوان ارزیابی دقیق کرد، مصلحت نیست قانونی  را که اکنون برای اجرا ابلاغ شده تغییرکند و این کار منطقی نیست.
منبع: فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7