کد خبر: 14842| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۰ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۲۳

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رتبه‌بندی الکترونیکی دانشگاه‌ها به منظور شناسایی نقاط ضعف آنها در حوزه آموزش مجازی خبر داد.
دکتر خاکی صدیق روز یکشنبه در نخستین کنفرانس ملی آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران گفت: یکی از چالشهای پیش روی آموزش الکترونیکی، ارزیابی عملکرد است که وزارت علوم در این زمینه، رتبه بندی آموزش الکترونیکی را در دانشگاه ها آغاز کرد و سه ماه قبل مذاکرات آن با انجمن یادگیری الکترونیکی که یک انجمن علمی است، انجام و طرح نهایی شد.
وی افزود: این طرح از سوی انجمن یاد شده در دو تا سه هفته آینده به معاونت آموزشی وزارت علوم ارائه می شود و دانشگاه ها در چارچوب آن وارد حوزه رتبه بندی می کنیم. مفهوم این رتبه بندی، ارزیابی عملکرد دانشگاه ها  و موسسات آموزش عالی در کل کشور برای شناسایی نقاط ضعف آنها در حوزه آموزش الکترونیکی است.
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه آموزش الکترونیکی به عنوان یک روش آموزشی در دنیا پذیرفته شده است، گفت: دانشگاه ها باید به سمت آموزش ترکیبی یعنی الکترونیکی و حضوری پیش بروند. وقتی می گوییم آموزش الکترونیکی از چه نوع آموزشی صحبت می کنیم، چند درصد این آموزش الکترونیکی و چند درصد باید حضوری باشد؛ همچنین چه تعاریف و ماموریت هایی برای هر کدام از آنها در سطح سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها داریم.
خاکی صدیق خاطرنشان کرد: این نوع آموزش، آموزش آینده دنیا هم است، ولی باید برای کشور خودمان آن را دقیق تر تبیین کنیم، دستورالعمل ها را بنویسیم و به تصویب برسانیم.
وی ابراز امیدواری کرد که این دستورالعمل ها در شورای گسترش وزارت علوم تصویب شود و آموزش الکترونیکی برای دوران پسا کرونا به صورت جدی وارد عرصه آموزش عالی شود.
نخستین کنفرانس ملی آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران روز یکشنبه به صورت مجازی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

 
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7