کد خبر: 10231| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۸ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۹۶۶

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش مقاومت از منظر قرآن کریم با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و علمی خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت های این مرکز حوزوی گفت: در دفتر تبلیغات در کنار فعالیت های متعدد تبلیغی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی یکی از کارهایی که هر ساله در دست اقدام داریم برگزاری همایش های علمی است.
وی افزود: سال ها است که این همایش ها را با تولیدات علمی مناسب توأم کرده ایم و هر همایش علمی که برگزار می شود زمینه ای برای تولید آثار علمی مناسب در آن موضوع است، در بهمن و اسفندماه چند همایش را برگزار کردیم و چند برنامه در دست اقدام برای برگزاری است.
رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به همایش های اخیر دفتر تبلیغات اظهار داشت: چند روز پیش همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را داشتیم، رهبر معظم انقلاب سال گذشته در 24 بهمن ماه این منشور را ارائه کردند و ما از همان موقع احساس وظیفه کردیم که درباره این بیانیه کار جدی علمی در دفتر تبلیغات انجام شود.
وی ادامه داد: در این راستا 24 بهمن امسال همایش گام دوم انقلاب برگزار شد و در این همایش 30 نشست علمی با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار کردیم و درباره محورهای بیانیه سفارس مقالات علمی دادیم.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به چاپ کتاب 6 جلدی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی ابراز داشت: این کتاب مشتمل 3 هزار و 500 صفحه مطلب علمی درباره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است که 62 مقاله را هیأت علمی و شخصیت های علمی دفتر تبلیغات نوشته اند و در بقیه مطالب از شخصیت های دانشگاهی استفاده شده است.
وی عنوان کرد: یک جلد این مجموعه مربوط به نشست های علمی برگزار شده درباره بیانیه گام دوم انقلاب است، چندی پیش هم همایش نظریه انتظار از دیدگاه رهبر معظم انقلاب برگزار شد که کارهای علمی خوبی صورت گرفت.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری همایش مقاومت از منظر قرآن کریم خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی مقاومت در برابر استکبار و ظلم ستیزی است که جوهره اصلی انقلاب را تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد تا پایه ها و بنیان های نظری مقاومت را از دیدگاه قرآن کریم مورد بررسی قرار دهیم و همایش قرآن و مقاومت در 19 اسفندماه برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری رسا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7