کد خبر: 6920| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۶ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۳۶:۰ | تعداد بازدید: ۶۱۵۱

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با آیت‌الله سیفی مازندرانی از اساتید حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در دفتر آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ایشان دیدار و گفت وگو کرد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این دیدار با اشاره به فعالیت ها و ظرفیت های این دفتر، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آماده هرگونه همکاری در عرصه فرهنگ دینی است.
وی با اشاره به بهره گیری از رهنمودهای گران سنگ امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فعالیت های این دفتر تصریح کرد: این مجموعه با تکیه بر مجموعه منابع انسانی حوزوی و دانشگاهی فاضل در بسیاری از مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر مشارکت فعال دارد و با شناسایی نیازهای دینی جامعه به شجره طیبه ای در عرصه فرهنگ بدل گشته است.
آیت الله سیفی مازندرانی نیز در این دیدار با اشاره به حضور مبلغان در سنگر جبهه های دوران دفاع مقدس گفت: اعزام مبلغ توسط دفتر تبلیغات اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اقدامی ستودنی است که هیچگاه فراموش نخواهد شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در دفتر تبلیغات اسلامی، بر همکاری بیشتر دفتر ایشان و موسسه بوستان کتاب و مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد.
در این دیدار، محمد باقر انصاری «رییس موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی» نیز حضور داشت.
*مختصری از زندگینامه آیت الله سیفی مازندرانی
آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی در سال ۱۳۵۲ وارد حوزه علمیه قم شد و از سال ۵۷ تا ۷۳ به تدریس دروس مقدمات و سطوح عالی نیز اشتغال داشت و از سال ۷۳ تدریس خارج فقه و اصول را شروع نمود که تاکنون ادامه دارد و شاگردان زیادی را تربیت کرده است که بخشی از این شاگردان از محققین برجسته و اساتید سطوح عالی به شمار می آیند.
وی در دوران ستمشاهی و با شروع مبارزات انقلابی نقش مهمی در به راه انداختن راهپیمائی ها بر علیه رژیم مستبد شاهنشاهی داشت و به همین علت تحت تعقیب ساواک قرار گرفت که منجر به ترور نافرجام این استاد حوزه علمیه قم شد. این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره پشتیبان انقلاب و امام و از مدافعان جدی اصل ولایت فقیه و مقام معظم رهبری بوده و با شروع جنگ تحمیلی در کنار تحصیل و تدریس از فرصت ایام تعطیلی حوزه استفاده کرده و به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعظام می شد که این حضور مستمر باعث شد تا در سال ۱۳۶۱ در منطقه ی (بازی دراز ) کرمانشاه از ناحیه چشم چپ به افتخار جانبازی نائل آید.

منبع:پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7