کد خبر: 7378| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۶ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۲۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۱۹

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین روز از سفر خود به کشور روسیه با دکتر ویچسلاو آلکسویچ نیکونوف رئیس کمیسیون علوم و آموزش دومای روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار که دکتر سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه نیز حضور داشت؛ دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبیین جایگاه این شورا در سیاستگذاری علم و فناوری کشور ایران توضیحاتی پیرامون اسناد مصوب این شورا نظیر نقشه جامع علمی کشور ارائه کرد.
 

همچنین دکتر عاملی در این جلسه ضمن تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان مبنای حرکت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این بیانیه به عنوان محور اصلی برای به روزرسانی اسناد مصوب در آینده فعالیت این شورا نام برد. گام دوم افق نگاه برنامه ریزی برای ۴۰ سال آینده را دنبال می‌کند، این بدین معناست که زمان برنامه‌ریزی‌های کلان از ۲۰ سال به ۴۰ سال افزایش پیدا خواهد کرد و برنامه‌های پنج سال توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تابع آن خواهد بود.
 

دکتر نیکونوف در این دیدار با اشاره به اهتمام کمیته آموزش دوماً به اهمیت انسان بیش از فناوری به تشریح برنامه‌های تدوین شده و قوانین دوماً در این حوزه پرداخت و افزایش متخصصین IT در روسیه از 50 هزار نفر به 500 هزار نفر را یکی از بارزترین این سیاست‌ها خواند.
در این دیدار دکتر سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، دکتر خوانساری معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر امیری نیا مشاور بینالملل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر عاملی را همراهی می کردند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7