کد خبر: 7371| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۱۵ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۵۸

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز پنج شنبه ضمن بازدید از دانشگاه دولتی مسکو با رئیس و جمعی از استادان این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز پنج شنبه ضمن بازدید از دانشگاه دولتی مسکو با رئیس و جمعی از استادان این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عاملی در این دیدار ضمن بازدید از بخش های مختلف انیستیتوی مطالعات آسیا و آفریقای مسکو خواستار توسعه بیشتر همکاری های علمی، آموزشی و دانشگاهی و همچنین تبادل استاد و دانشجو و تقویت کرسی های ایران شناسی و آموزش زبان فارسی برای علاقه مندان به ایران و زبان فارسی در روسیه شد.
دکتر عاملی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انیستیتوی آسیا و آفریقای دانشگاه مسکو با داشتن 40 زبان یک ظرفیت مهم برای ارتباط با ملت ها را داراست که یکی از قدیمی ترین رشته های آن ادبیات و زبان فارسی است.
وی اضافه کرد: این مرکز در تربیت دانشجویان آشنا با زبان فارسی موفق بوده و دانش افزایی دانشجویان زبان فارسی برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بوده است.

دکتر ایگور عبدالقاضی اف رئیس انیستیتوی آسیا و آفریقای دانشگاه مسکو نیز همکاری های تنگاتنگ علمی و آموزشی دو کشور را ثمربخش توصیف کرد و گسترش خارق العاده دانشجویان زبان فارسی یکی از ثمرات آن دانست.

گفتنی است در این دیدار دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، دکتر خوانساری معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر امیری نیا مشاور بین الملل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7