کد خبر: 5296| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۱ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۰:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۸۲

رییس دانشگاه علامه طباطبایی روز یکشنبه در همایش معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: تمام تلاشمان برای رسیدگی و اهتمام ویژه به مشکلات دانشجویان است.
دکتر سلیمی افزود: تمام تلاشمان برای رسیدگی و اهتمام ویژه به مشکلات دانشجویان است. ما در حوزه خدمات دانشجویی با پارادوکس‌های متفاوتی رو به رو هستیم به عنوان مثال از یک طرف باید صلاح دانشجویان را در نظر بگیریم و از یک طرف باید محدودهای شدید مالی و کالایی در کشور را درک و بر اساس آن سیاست‌‌گذاری کنیم، ما نمی‌توانیم چشمانمان را بر ارائه خدمات ارائه شده ببندیم.
وی تاکید کرد: علاوه بر این ظرفیت‌های خوابگاهی محدود هستند و ما در عین حال نمی‌توانیم این را هضم کنیم که دانشجویان در دانشگاه‌ها، اسکان مناسبی نداشته باشند.
سلیمی افزود: ما حتی در ساختارهای تشکیلاتی با پارادوکس‌هایی مواجه هستیم. مثلاً از یک طرف مزایای فوق العاده صندوق رفاه دانشجویی را می‌دانیم و از طرفی مسئولیت‌های متعددی بر عهده دانشگاه‌ها است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: ما می‌دانیم اگر به سمت سازمانی شدن خدمات دانشجویی حرکت کنیم مزایایی برای ما دارد اما این نگرانی هم وجود دارد که شاید اختیارات ما در این زمینه کاهش یابد، بنابراین معجزه‌ای که معاونت‌های دانشجویی انجام می‌دهند، مدیریت بر همه این امور است.
او در ادامه افزود: در جلسه‌ای که اخیراً روسای ۱۳ دانشگاه برتر داشتند وقتی ارقام را رصد می‌کردیم، می‌دیدیم که گویی ارائه خدمات دانشجویی ناممکن است اما توسط معاونان دانشجویی انجام خواهد شد.
وی افزود: اعداد و ارقام نشان می‌دهند که باید به نوعی به بن بست کامل بخوریم که وزارت علوم فکری برای این مشکلات دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید داشته باشد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: تخصیص منابع دانشگاه‌ها نیز تاکنون مناسب نبوده و امیدواریم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از منابع دانشگاه‌ها را اختصاص دهند.
شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور روز یکشنبه با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به کار کرد و فردا هم ادامه خواهد یافت.
منبع: دانشگاه علامه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7