کد خبر: 4455| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۵۲۷

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش آگاه‌سازی دانش‌آموزان را یکی از بهترین برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم  گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندسازی‌ها برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. یکی از بهترین برنامه‌ها که در قالب ظرفیت‌های فرهنگی و هنری پیام‌های خوبی را برای سلامت دانش‌آموزان به جامعه دانش‌آموزی و خانواده‌ها منتقل می‌کندد، جشنواره نوجوان سالم است.
کاظمی با اشاره به اینکه امروز دانش‌آموزان ما به شدت در معرض آسیب‌های روانی قرار دارند، افزود: پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان نه تنها یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های نظام آموزشی، بلکه یکی از اولویت‌های جامعه است. در همین راستا تلاش می‌کنیم با توسعه فرهنگ نماز و قرآن و عترت از شیوع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم.
وی افزود: آنچه برای دانش‌آموزان ما اهمیت دارد این است که تلاش کنیم دانش‌آموز ما با مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی بیش از پیش آشنا شود ودر برنامه‌های خود به تقویت روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان اهتمام ورزیم.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «آسیب‌های اجتماعی نتیجه غفلت و توجه صرف به آموزش است»، افزود: دانش‌آموز ما با حضور در این نوع جشنواره‌ها نسبت به موضوع آسیب‌های اجتماعی آگاهی پیدا می‌کند و همین او را به یک خودشناسی می‌رساند.
منبع: پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7