کد خبر: 4390| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۸ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۳۹:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۲۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونان سازمان نوسازی مدارس آسیب‌های اجتماعی را نتیجه غفلت و توجه به حاکمیت آموزشی دانست و تاکید کرد آموزش‌زدگی آفت نظام تعلیم و تربیت ‌شده است.
علیرضا کاظمی در این گردهمایی که در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد، گفت: «توجه به رویکردهای قرآنی برای ما نعمت است. برای دستیابی به مکارم اخلاقی باید روی نفسمان پا بگذاریم اما نه تنها مکارم اخلاقی، بلکه آداب و اخلاق هم کمرنگ شده است.»
او افزود: «سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش رویکردی تربیتی و فرهنگی دارد و بزرگ‌ترین چرخش آن از نظام آموزشی به تربیتی است. همچنین مدرسه به‌ عنوان اصلی‌ترین اما نه تنهاترین رکن مطرح است.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش ادامه داد: «سند تحول بنیادین باید در موضوعات فضا، معلم و کتاب درسی تجلی یابد.»
کاظمی گفت: «به‌ طور معمول آمادگی برای زندگی آینده در فضاهای غیرمدرسه‌ای شکل می‌گیرد و از این منظر اردوگاه‌ها اهمیتی والا پیدا می‌کنند؛ اکنون هزار و ۱۳۲ کانون فرهنگی تربیتی، ۷۵۰ مرکز مشاوره و ۳۵۰ اردوگاه داریم. البته باید فضای بیشتری برای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی شکل گیرد تا دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: «امروزه آسیب‌های اجتماعی نتیجه غفلت و توجه به حاکمیت آموزشی بوده است. آموزش‌زدگی آفت نظام تعلیم و تربیت‌ شده است.»
منبع: پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7