کد خبر: 24679| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۶ فروردین سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۰

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همزمان با پنجمین شب از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: تنوع در فعالیت‌های قرآنی می‌تواند موثر باشد.
وی با تاکید بر هجمه‌های بی‌شمار دشمنان اضافه کرد: باید برای مقابله با جریانات ضد فرهنگی برنامه‌ریزی مدون داشت، ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی از هر طرحی که موجب توسعه معرفتی قرآن کریم از سوی سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی شود، حمایت می‌کنیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه بیان کرد: حوزه‌های علمیه دو ساحت دارند، یک ساحت نخبگانی است که متخصصانی درباره حکمت و فقاهت در حوزه‌ها حضور پیدا می‌کنند، نظریه‌پردازی، ‌ تدریس، تحقیق، ‌ پژوهش دارند. ساحت دیگر فعالیت حوزه‌های علمیه در ارتباط مردم است، مردم در کلاس‌های درس فقها شرکت می‌کنند و نقش مهمی در موقوفات حوزه دارد.
استاد خسروپناه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در مجامع مختلف عمومی حضور پیدا کنند، گفت: حضور حوزه‌های علمیه در نمایشگاه قرآن بسیار ارزنده است چراکه با این حضور ساحت مردمی بودن تقویت می‌شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ظرفیت حوزه‌های علمیه ادامه داد: در حوزه‌های علمیه از ظرفیت حکمت و فقاهت خوبی برخورداریم که می‌توانیم با آن به شبهات پاسخ دهیم و با اطمینان می‌توان گفت که هیچ شبهه‌ای در حوزه مسائل اعتقادی وجود ندارد مگر اینکه حوزه می‌تواند به آن پاسخ بدهد.
وی تاکید کرد: باید روزآمد و عالم به زمانه باشیم و مرتب تبیین‌گر مسائل و حقایق دینی باشیم.
استاد خسروپناه در پاسخ به سوالی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها» از سوی سازمان تبلیغات عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی به طور مثال انواع مسابقاتی که سازمان‌های مختلف اعم از حفظ، قرائت و تجوید برگزار می‌کند، مورد تأیید است.
حجت الاسلام خسروپناه افزود: طرحی هم که سازمان تبلیغات اسلامی در قالب «زندگی با آیه‌ها» اجرا می‌کند نیز ارزنده و اثربخش است؛ چراکه تعدادی از آیات که کاربرد بیشتری در زندگی انسان‌ها دارد با محوریت برخی از آثار مقام معظم رهبری مشخص و معرفی شده‌اند. خوشبختانه این طرح به صورت گسترده در حال انجام است و دستگاه‌های مختلف مشارکت دارند.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در جریان حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف نمایشگاه از جمله غرفه‌های جامعه الزهرا(س)، خبرگزاری قرآنی(ایکنا)، جمعیت هلال احمر، زن و خانواده و زندگی با آیه‌ها(تبیان)، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بازدید کرد.

گزارش از محمد حسن نهاوندی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7