کد خبر: 24422| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲ اسفند سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۲:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۱

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فجر صنایع‌ دستی و هنر‌های سنتی (سرو سیمین ۸) با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در این مراسم با تبریک ایام شعبانیه و ولادت با سعادت امام زمان(عج) اظهار کرد: صنایع دستی در ایران بسیار متنوع و تعداد زیادی از آن در یونسکو ثبت شده است، آمارها نشان می‌دهد که ایران جزو کشورهای دارای صنایع دستی با تنوع بالا در جهان است چراکه 295 نوع صنایع دستی در ایران تولید می‌شود.
وی ادامه داد: شاید صنایع دستی برخی از شهرهای بزرگ در میان گردشگران خارجی شناخته شده باشد اما حجم زیادی از صنایع دستی در روستاها تولید می‌شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عمده صنایع دستی به دست زنان ایرانی تولید می‌شود، گفت: صنایع دستی دو ویژگی حکمت و خلقت دارد،‌ حکمت، دانش کارآمد مبتنی بر عقلانیت است، صنایع دستی صرفا تزیینی نیست بلکه کاربردی است، برخی از صنایع دستی نیازهای مادی و برخی نیازهای معنوی را تامین می‌کند.
استاد خسروپناه با بیان اینکه صنایع دستی چون حکمت بنیان است، صفای روح می دهد، ادامه داد: ویژگی دوم صنایع دستی خلقت است، البته که خداوند خالق کل شیء است، ولی صنایع دستی، تجلّی خلقت خداست چراکه به اذن خداوند است و خداوند به انسان توان تولید این آثار را داده است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7