کد خبر: 23417| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۶ آبان سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۲:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۷

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش ابن‌سینا که در شهر بخارای ازبکستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشمندان دو کشور می‌توانند در راهبردهای تعامل علم و فرهنگ با هم همکاری کنند.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم  افتتاحیه سخنرانی همایش ابن‌سینا که در شهر بخارای ازبکستان برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست علمی؛ اظهار داشت: عالم و فیلسوف باید متخلق به فضیلت، باشد و علوم بوعلی سینا به یکدیگر وابسته و  شامل علوم طبیعی، علوم مادی و معنوی بود.
وی اضافه کرد: حساب، ریاضیات و هندسه بوعلی با فلسفه مرتبط بودند و برای فهم طب ابن سینا، باید طبیعیات، ریاضیات و فلسفه ابن‌سینا را خوب بدانیم.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه کتاب قانون بوعلی سینا، مشتمل بر ۵ کتاب است، گفت: این کتاب ها شامل "کلیات"، ادویه مفرده (هر دارو چه خاصیتی دارد)، امراض اعضا (قلب کلیه و سایر اعضای بدن)، امراض عمومی (بدن را توضیح می‌دهد)، ادویه مرکبه (ترکیب داروها، قرابادین) است. کتاب اول پیوند وثیقی با فلسفه دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران مفتخر است که از گذشته رابطه برادرانه‌ای با ازبکستان دارد و آمادگی برای توسعه دیپلماسی علمی میان دو کشور وجود دارد و باید در زمینه‌های مختلف علم و فناوری و فرهنگ، تعامل بیشتری داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: در جمهوری اسلامی ایران "شورای عالی انقلاب فرهنگی"،  راهبردهای علم و فرهنگ را تعیین می‌کند، دانشمندان دو کشور می‌توانند در راهبردهای  علمی و فرهنگی با هم همکاری کنند ، آماده میزبانی از عالمان و دانشمندان ازبکستانی در تهران و همدان هستیم.



همچنین حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز ضمن بازدید از دانشگاه ملی بخارا؛ در جمع اساتید این دانشگاه پیرامون عبدالرحمن جامی، عرفان نظری و عملی و ادبی به ایراد سخن پرداخت.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7