کد خبر: 22431| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۹:۲۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۷

کتاب «حکایت حجاب» با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.


آیین رونمایی از کتاب «حکایت حجاب» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن وکیلی استاد سطح عالی حوزه استان خراسان، که در باب چیستی و چرایی حجاب و شبهات آن، برای گروه سنی نوجوانان نگارش شده، در کوشک کتاب نمایشگاه کتاب واقع در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
نویسنده کتاب «حکایت حجاب» در این مراسم گفت: این کتاب یک جمع‌بندی بر مجموعه کتاب‌هایی است که در آستان قدس منتشر شده و برای نوجوانان و جوانان طراحی شده است.
حجت‌الاسلام وکیلی ادامه داد: در حوادث سال گذشته مسئله حجاب خیلی بالا گرفت و برای نوجوانان پرسش‌هایی پیش آمد. ما ظرف دو هفته شبهات نوجوانان را جمع‌آوری کرده، پاسخ‌ها را استخراج کردیم و در یک کتاب مادر تنظیم کردیم.
او تأکید کرد: در حال حاضر این کامل‌ترین کتاب در حوزه حجاب است؛ چرا که تلاش شده مسئله حجاب امروز را با عدالت و بدون گارد مطرح و آنها را حل کنیم.
وکیلی توضیح داد: یکی از چالش‌های اساسی در نسل جوان و بزرگسال این است که مفهوم قانون در عوام جا نیفتاده، در حالی که در دنیای غرب این قانون‌مداری جا افتاده است. در هر قانون‌گذاری باید مسائل کلان را در نظر گرفت و مسائل خرد را بیان نکرد. در مسئله حجاب، جوانان باید تأثیرات بی‌حجابی در بلند مدت را ببیند و این نیازمند کار قوی است.
نویسنده کتاب حکایت حجاب تصریح کرد: هیچ کشوری پوشش آزاد ندارد. مناطقی از کشورها در پوشش آزاد هستند اما در تمام جوامع حداقل پوششی در قانون تعبیه شده است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه بیان کرد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی به صورت عالمانه و با توجه به نیاز جوانان به سؤالات پاسخ می‌دهند. نیروهای جهادی با کم‌ترین امکانات و با دست خالی کلاس‌های معرفتی گذاشته و با زبان جوانان به آنان آموزش می‌دهند. وزارت آموزش و پرورش باید همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها به توجه بر بخش پرورشی تأکید کرده‌اند، این بخش را با همکاری آستان قدس تقویت کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اثرگذار بودن آثار آقای وکیلی بر جامعه گفت: آثار ایشان از نظر قلم و محتوا، آثاری قوی هستند و مباحث جدیدی را بیان می‌کنند. آثار ایشان، آثاری روان و همراه با علم و جامعیت هستند و برای جوانان و نوجوانان نیز مفیدند. چرا که نویسنده کتاب از پشتوانه‌ای علمی و معرفتی برخوردار است.
او ادامه داد: بزرگان زیادی مثل استاد مطهری کتاب‌هایی درباره حجاب دارند اما این کتاب، کتابی نو و ابتکاری است. به دلیل پیچیده نبودن و داشتن قلمی روان، محتوای علمی این کتاب بسیار خوش‌خوان است. خواننده دچار بدفهمی نشده و هنگام خواندن کتاب دچار سؤال و ابهام نمی‌شود.
وکیلی در پایان اعلام کرد: این کتاب خطاب به دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه مخاطب این کتاب آحاد ملت هستند تا بتوانند گره‌های ذهن مخاطب را باز کنند. ما باید باور‌ کنیم بیشتر کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، به دلیل معاند یا بی‌دین بودن آن‌ها نیست، بلکه برای بی‌اطلاعی آن‌ها است. ولی متأسفانه نگاهی ناصحیح در جامعه شکل گرفته که کسانی که بی‌حجاب هستند، بی‌دین هم هستند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7