کد خبر: 22076| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۵ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۴۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۷

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی درگذشت همسر مکرمه شهید آیت‌الله مرتضی مطهری را تسلیت گفت.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن پیام به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم
لِيُدْخِلَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَيُكَفِّرَ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ ۚ وَكَانَ ذَٰلِكَ عِنْدَ اللَّهِ فَوْزًا عَظِيمًا (آیه 5 سوره فتح)
«تا مردان و زنان مؤمن را در بهشت‌هايى درآورد كه از زير [درختان آن] نهرها جارى است درحالى‌كه در آن جاودانه‌اند، و گناهانشان را از آنان محو كند، و اين [سرانجام نيك] نزد خدا کامیابی بزرگ است.»
 
ارتحال همسر استاد شهید آیت الله علامه حاج شیخ مرتضی مطهری را به خانواده و فرزندان و بستگان آن مرحومه مغفوره و دوستداران حکمت مطهر به‌ویژه دکتر مجتبی و دکتر علی و حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد و دکتر علی لاریجانی عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی تسلیت عرض می‌کنم.
بی‌شک توفیقات الهی شهید مطهری در تحقیق و تدوین و نشر معارف حکمی و قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت و تشکیل منظومه فکری حکمت مطهر، بی‌همراهی و فداکاری این عالمه حکیمه امکان پذیر نبود. منظومه حکمت مطهر در سه ساحت نظام حکمت، نظام فضیلت و نظام معیشت در حل مسائل دیروز و امروز و فردای جامعه بشری به‌ویژه جامعه ایران اسلامی، کارآمد و مفید است. این جامعیت و کارآمدی حکمت مطهر، وظیفه حکمرانان جمهوری اسلامی را در بهره‌گیری از این اندیشه ناب در حکمرانی اسلامی مضاعف می‌کند.
شهید مطهری با تدریس و تدوین معرفت حکمی مانند مسأله شناخت، الهیات شفا، شرح منظومه و شرح مبسوط منظومه، شرح اصول فلسفه و روش رئالیسم، حرکت و زمان در فلسفه اسلامی، فلسفه اخلاق، فلسفه تاریخ و تدوین و تدریس معرفت دینی از جمله آشنایی با قرآن، سیری در سیره نبوی، سیری در نهج البلاغه، سیری در سیره ائمه اطهار، آشنایی با علوم اسلامی و... توانست مسائل و چالش‌های مهم‌ روزگار جامعه اسلامی و انسانی از قبیل: اسلام و نیازهای زمان، نظام حقوق زن در اسلام، نظام خانوادگی اسلام، تعلیم و تربیت در اسلام، جامعه و تاریخ، حماسه حسینی، شبهات توحید، نبوت، امامت و رهبری، انسان کامل، معاد، زندگی جاوید و حیات اخروی، انسان و سرنوشت، انسان و ایمان، حق و باطل و تبیین مفاهیم دینی مانند: فطرت، ولایت، تقوا، اخلاص، دعا، جهاد، اجتهاد، غدیر، قیام و انقلاب مهدی و حجاب شرعی و تحلیل مسائل اجتماعی مانند: تربیت، معنویت، آزادی، خانواده، علل مادی‌گری، هدف زندگی، وحدت اسلامی، خدمات متقابل اسلام و ایران، اسلام و ملیت، انحطاط تمدن‌ها، بردگی در اسلام، مباحث جمهوری و انقلاب اسلامی، روحانیت و روشنفکری و نظری به نظام اقتصادی اسلام و بانک و ربا را تحقیق و تدقیق سازد. همه این توفیقات معرفتی و معنوی شهید مطهری با یاری همسر بزرگوارش به ثمر نشست.
این بانوی متشرع و اهل سلوک و معنویت برای بانوان کشور ما می‌تواند الگوی زن و زندگی باشد. بارها توفیق یار این کمترین شد تا به‌همراه خانواده و فرزندانم محضر این بانوی بزرگوار برسیم و از خاطراتش با شهید مطهری و سیره آن فقیه فرزانه درس حکمت و فقاهت بیاموزیم.
امیدوارم فرزندان شهید مطهری در معرفی زیست معرفتی و معنوی و خانوادگی مادر بزرگوارشان، آثار مکتوب و رسانه‌ای منتشر نمایند تا بانوان جوان این سرزمین از او درس و الگوی زندگی بگیرند.
خداوند به خانواده این بانوی حکیمه صبر و به آن مرحومه مغفوره، رضوان و جنت الهی و در سالروز ولادت مولانا الحسین علیه السلام ضیافت فاطمی و حسینی عنایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

عبدالحسین خسروپناه دزفولی
 طلبه حوزه علمیه قم
پنجم اسفند ۱۴۰۱
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7