کد خبر: 22064| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۳:۴۱:۰ | تعداد بازدید: ۵۰۰

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرار است که سند صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شود، در صورت آماده شدن، در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به‌‌تصویب خواهیم رساند.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در بازدید از نمایشگاه آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر معروف به سرو سیمین ۷ در محل موزه ملی ایران، در سخنانی اظهار کرد: خداوند را شکر می‌کنم که هنر صنایع دستی ایران اسلامی نه تنها زنده است بلکه زنده‌تر هم شده و کارهای نو و ابتکاری خوبی انجام شده که بسیار چشم‌نواز است.
وی افزود: در آثاری که هنرمندان ارائه داده‌اند می‌توان پیوند سنت و مدرنیته و پیوندی بین صنایع دستی و زندگی را مشاهده کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد که وسایل مورد نیاز مردم با تلفیق صنایع دستی ساخته شود چراکه جاذبه ایجاد می‌کند و کار ارزنده‌ای خواهد بود.
استاد خسروپناه بابیان اینکه صنایع دستی صرفا تفنن و فناوری نیست، گفت: البته فناوری برگرفته از حکمت است و پشتوانه حکمت خرد و دانش است. کسانی که حکمت اسلامی کار کردند و می‌توانند ردپای حکمت را در صنایع دستی مشاهده کنند.
وی با بیان اینکه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی پشتیبانی از این صنایع است، اضافه کرد: قدردان زحمات هنرمندان صنایع دستی هستیم که این هنر را زنده نگه داشته‌اند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: قرار است که سند صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی تهیه شود، در صورت آماده شدن در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به‌تصویب خواهیم رساند،‌ در این سند رویکرد عملیاتی و کاربردی و حمایتی داریم تا بتواند در اقتصاد تحرکی ایجاد کند.
استاد خسروپناه عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی باید موظف شوند که برای اهدای هدیه به میهمان خارجی از صنایع دستی استفاده کنند.
وی اعلام کرد: باید بازارچه صنایع دستی در شهرهای بزرگ راه بیفتد چراکه مردم ما بافرهنگ هستند این فرهنگ زبان مشترک با جهان دارد و زبان صنایع دستی می‌تواند به‌عنوان زبان مشترک باعث انتقال این فرهنگ به جهانیان شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ترویج و تقویت بعد اقتصادی این صنعت در تولید و رشد و بالندگی در نسل‌های بعدی موثر است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7