کد خبر: 21839| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۷ دی سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۷:۵۳:۰ | تعداد بازدید: ۸۰۰

دکتر سعیدرضا عاملی در پیامی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه را به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تبریک گفت.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن پیام به شرح ذیل است:
 
باسمه تعالی
الهِى فَكَما غَذَّيْتَنا بِلُطْفِكَ، وَرَبَّيْتَنا بِصُنْعِكَ، فَتَمِّمْ عَلَيْنا سَوَابِغَ النِّعَمِ، وَادْفَعْ عَنَّا مَكارِهَ النِّقَمِ، وَآتِنا مِنْ حُظُوظِ الدَّارَيْنِ أَرْفَعَها وَأَجَلَّها عاجِلاً وَآجِلاً مناجات الشاکرین
معبودم، همان‌گونه که ما را به لطفت تغذیه کردی و با احسانت پروراندی، پس نعمت‌های سرشارت را بر ما به انجام رسان و ناگواری‌های ناخوشایند را از ما دور کن و از بهره‌های هر دو جهان بالاتر و برترش را چه الان و چه در آینده به ما عطا کن.
 
ابتدا و انتهای همه سپاس‌ها متعلق به خدای متعال است و البته مدیون و مشحون به لطف و الطاف ولی خدا بوده و هستیم و بر این امر هزاران شکرانه به آستان ملکوتی‌اش تقدیم می‌کنم.
پس از حمد و سپاس خدای متعال، بر خود لازم می‌دانم در پایان دوره خدمت در سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، از اعتماد رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب و تدابیر و همراهی رئیس جمهور محترم در انجام وظیفه در این مسئولیت خطیر تشکر نمایم. در طی این مدت، هم‌فکری و کارجمعی ارزشمندی را با فرهیختگان حوزه علم و فرهنگ کشور تجربه کردم و خصوصاً در 16 ماه گذشته نزدیک به 45 جلسه شورای معین در کنار بیش از 30 جلسه شورای عالی و ده‌ها  جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور، شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، هیئت تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها، کمیته فرهنگ و تمدن و سلسله‌ای از جلسات تصمیم‌گیری، تضارب آرا برای رسیدن به یک جمع‌بندی منطقی و معقول را تجربه کردیم که از همه بزرگواران تشکر می‌کنم.  همچنین یکی از ثمرات بزرگ دوره خدمت خود را همکاری با اعضای محترم شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی می‌دانم که از همه اعضای محترم حقیقی و حقوقی که در این دوره چهارساله در کنارشان تجربه‌های علمی و اندیشه‌ای را اندوختم، تشکر ویژه دارم.
به برادر اندیشمند جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه که از پیش‌کسوتان و متفکران توانمند حوزه دانش و معرفت و علم و فرهنگ هستند، خوش‌آمد می‌گویم و امیدوارم در مسئولیت مهم و راهبردی دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی موفق باشند. به‌طورحتم به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار ایشان خواهم بود و از هرگونه همفکری و کمک مضایقه نخواهم کرد. اطمینان دارم با توجه به دانش و تجربه ارزشمند ایشان، در این کار مهم موفق خواهند بود و شاهد خلاقیت‌های اثرگذار در قلمرو علم و فرهنگ خواهیم بود.
در دوره چهارساله‌ای که توفیق خدمت در عرصه علم و فرهنگ را داشتم، هم با دوره کرونا مواجه شدیم و هم فترت‌هایی ناخواسته به وجود آمد که محدودیت‌هایی را به دنبال داشت. در عین حال با لطف و عنایت الهی علی‌رغم مشکلات عدیده، هم در حوزه سیاست‌گذاری و هم در خصوص اجرایی‌سازی مصوبات و هم در رصد مسائل مهم حوزه فرهنگ توفیقاتی حاصل شد که گزارش آن در مجموعه «دست‌آوردهای چهارساله» منعکس شده است.
در پایان توصیه می‌کنم که برای استقرار فرهنگ اسلامی و تقویت و عمق بخشیدن به ارزش‌های والای اسلامی  و همچنین برای افزایش توان علمی و مرجعیت علمی کشور و توانمندسازی نسل جوان در مهارت‌های فردی و اجتماعی، سرمایه‌گذاری اصلی را به دوره 15ساله آموزش و پرورش شامل 3 سال قبل از دبستان و 12 سال دوره دبستان تا پایان متوسطه دوم اختصاص دهیم. در همین راستا یادآوری می‌شود یکی از مصوبات مهم شورای عالی در این دوره، تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بود که وظیفه مدیریت و راهبری مهدهای کودک و دوره قبل از دبستان را برعهده دارد و همچنین اصلاح نظام جذب معلم در آموزش و پرورش یک اقدام موثر برای جلوگیری از تحمیل معلم به آموزش و پرورش بود که فاجعه بزرگی را طی سال های گذشته بوجود آورده است. به‌یقین، پایه شخصیت فردی و اجتماعی و زیر ساخت‌های علمی و فرهنگی با تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی جامعه در دوره کودکی، نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد. تحقق این امر مهم، راهبری قرارگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی و اراده همه دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد. البته این تمرکز و توجه، نافی ارزش کارهای پردامنه و ارزشمند آموزش‌عالی، آموزش‌پزشکی و حوزه‌های مهم فرهنگ و هنر نیست که در جای خود اهمیت اثرگذار دارند. همین جا از جامعه علمی و فرهنگی کشور و همچنین جامعه رسانه‌ای کشور برای همه همکاری‌ها و حمایت‌ها تشکر خاضعانه دارم.
از همکاران فرهیخته، کارمندان، کارشناسان توانمند، اعضای هیئت رئیسه و شورای مدیران و مشاوران محترم دبیرخانه ‌شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی برای همه همراهی‌ها، همکاری‌ها‌ و انجام کارهای سخت و جهادگرانه و از خودگذشتگی‌های دلسوزانه ایشان تشکر می‌کنم و چنانچه قصور یا تقصیری از ناحیه اینجانب رخ داده، طلب حلالیت می‌کنم.
در پایان بار دیگر به‌طورخاص از رهبر حکیم انقلاب اسلامی به خاطر راهنمایی‌های مهم و تعیین‌کننده، ابلاغ حکم جدید در 23 آبان 1400 و راهبردهای تعین‌بخش در خصوص سند تحول شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی در 8 اسفند 1400 و همچنین نشست با اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در 16 آذر 1401 تشکر می‌کنم و امیدوارم مجموعه تلاش‌ها و تدابیر منتهی به اثرات مهم در تقویت ارزش‌های اسلامی و ان‌شاءالله زمینه‌سازی ظهور حضرت صاحب الامر عج‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف باشد. برای عزت رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران دعا می‌کنم و تقاضامندم کوتاهی‌های حقیر را به لطف خود ببخشند.

وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدن وَ رِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبرذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (توبه: 72)

سعیدرضا عاملی -  27 دی ماه 1401
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7