کد خبر: 20482| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۰ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۳:۲:۰ | تعداد بازدید: ۷۴۷

دکتر عاملی ضمن بازدید از نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی، در جریان آخرین دستاوردهای پژوهشی و محصولات دانش بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر سید سعیدرضا عاملی در سومین روز از نمایشگاه رویداد ملی «عصرامید» دانشگاه آزاد اسلامی از این نمایشگاه بازدید و با حضور در غرفه‌ها در جریان آخرین دستاوردهای پژوهشی و محصولات دانش بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

دکتر عاملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رویداد ملی «عصرامید» دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت فراگیر ملی‌اش را در یک بستر نمایشگاهی به فعلیت درآورده و موفق شده بنیان یکپارچه‌ای از مجموعه ظرفیت علمی فناوری خود را به نمایش بگذارد و می‌تواند تصویرهای ناقصی که از دانشگاه آزاد در ذهن جامعه وجود دارد، تبدیل به ذهنیت مثبت افتخارآمیز کند.
وی افزود: واقعیت این است که دانشگاه آزاد با ۲۴ هزار نفر عضو هیئت علمی و نزدیک به یک میلیون دانشجو و داشتن واحدهای متعدد در ۳۱ استان کشور یک سرمایه انسانی و اجتماعی بزرگ است که وقتی در رتبه‌بندی‌های علمی جهان قرار می‌گیرد جزء ۲۰ دانشگاه برتر جهان می‌شود.
دکتر عاملی افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی در فناوری نانو رتبه چهارم را به لحاظ مقالات علمی پیدا کرده و این امر نشان می‌دهد که پتانسیل عظیمی در این دانشگاه وجود دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: باید به جامعه علمی دانشگاه آزاد و دکتر طهرانچی تبریک گفت که توانسته این سرمایه را با فعالیت‌های زیرساختی که صورت گرفته در یک شیب رشدی قرار دهد، مطمئن هستم دانشگاه آزاد با زیرساخت‌های فکری که برایش فراهم شده در سال‌های آینده به جایگاه بسیار شکوفا در سطح ملی دست پیدا می‌کند.
دکتر عاملی در پاسخ به اینکه حرکت دانشگاه آزاد چقدر می‌تواند در مسیر عملیاتی کردن شعار سال باشد، ادامه داد: مسیری که دانشگاه ایجاد کرده در واقع پیوند زدن آموزش، پژوهش و کار و شغل است و دقیقاً در راستای دیدگاه رهبر معظم انقلاب برای عنوان سال است.
وی ادامه داد: عنوان سال متعلق به آن سال نیست، یک مسیر و نقطه عطفی است که باید از آنجا مسیر را ادامه دهیم. ۱۳ سال است که رهبر حکیم انقلاب سال‌ها را سال‌های اقتصادی اعلام می‌کنند. یک کشور قدرتمند اقتصادی به زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی توجه می‌کند، یک نام‌نمای بزرگ ملی ایجاد می‌کند و یک احساس عضویت اجتماعی و افتخار ملی برای همه مردم به وجود می‌آید. به نظرم دانشگاه آزاد در این مسیر حرکت می‌کند.
دکتر عاملی بیان کرد: علم برای علم در ظرفیت تئوری‌پردازی مهم است ولی بخشی از آن باید در صنعت، کشاورزی و خدمات، و یک مقدار هم باید زمانه خودمان را بشناسیم. زمانه ما، توسعه پیدا کرده است و اکنون زمانه قدرت فناوری‌های نو است. دانشگاه آزاد باید سرمایه‌گذاری بنیادینش را در فناوری‌های نو بگذارد.
دکتر عاملی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با نگاه مأموریت‌گرایی، متناسب با اکوسیستم محلی و ناحیه‌ای حرکت می‌کند، گفت: جغرافیا خیلی اوقات اولویت‌های ما را عوض می‌کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: زیرساخت‌های مفهومی و نظری را با رویکرد شغل‌آفرینی و پیوند با عرصه نیازهای اساسی جامعه در دانشگاه شکل گرفته است که یکی از شاخص‌هایش شاخص‌مند شدن حوزه آموزش عالی و فناوری در دانشگاه آزاد است، خوشبختانه شاخص‌های شصت‌ونهگانه در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است.
وی افزود: ۶۹ شاخص با شناسنامه روشن مبنای رقابتی در درون خود دانشگاه آزاد خواهد شد. این شاخص‌ها می‌تواند مبنای رقابتی بین دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‌های بین‌المللی باشد. به نظرم افق دانشگاه آزاد افقی بسیار روشن، شفاف و امیدوارکننده است.

لازم به ذکر است، رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان تا 11 خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7