کد خبر: 18709| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۰ آبان سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۴۱:۰ | تعداد بازدید: ۷۳۲

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروز باید عزمی وجود داشته باشد تا طلاب در رشته های تخصصی مورد نیاز جامعه و نظام در سطح داخلی و بین المللی تحصیل کرده و ضمن کسب مهارت های لازم، ایفای نقش دانشی لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزه، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از برگزاری این نمایشگاه تخصصی ابراز خرسندی کرد و گفت: این نمایشگاه همه گزارش های مربوط به فعالیت های تخصصی حوزه را تجمیع کرده است.
وی ادامه داد: اگرچه مجموعاً این نمایشگاه رضایت بخش بود، اما نسبت به اهداف بلندی که حوزه دارد و کارویژه هایی که روحانیت و فضلای حوزه در شرایط حاضر دارند، باید گفت که راه زیادی در پیش است که این امر تنوع رشته ای بیشتری را می طلبد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز مراکز تخصصی حوزه باید به سوی رشته های تخصصی جدید گام بردارند، عنوان کرد: امروز باید عزمی وجود داشته باشد تا طلاب در رشته های تخصصی مورد نیاز جامعه و نظام در سطح داخلی و بین المللی تحصیل کرده و ضمن کسب مهارت های لازم، ایفای نقش دانشی لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امروز در برخی زمینه ها در حوزه های علمیه گام های بلند و خوبی برداشته شده است، افزود: در زمینه هایی همچون امامت، کلام، مبارزه با فرق انحرافی، مباحث اجتماعی و ارتباطات و رسانه حقیقتاً گام های بسیار خوبی برداشته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: علی رغم همه گام های بلندی که در زمینه های مختلف برداشته شده است باید گفت که تا زمانی که در عرصه تربیت استاد، تنظیم و تدوین درسنامه ها و متن درسی مناسب گام های بلند برداشته نشود، نمی توان به سرمنزل مقصود رسید.
وی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های علمی در حوزه و خارج از حوزه در عرصه رشته های تخصصی، ابراز کرد: البته باید دانست که اوج گرفتن در عرصه های تخصصی تنها از عهده مرکز مدیریت حوزه های علمیه بر نمی آید، از این رو بخش آموزش حوزه باید به سوی نهادهایی که ظرفیت های لازم را دارا هستند دست دراز کند؛ یکی از این نهادها دفتر تبلیغات اسلامی است که چون در بسیاری از زمینه های فکری پیشگام می باشد، آمادگی دارد تا بسیاری از عرصه های تخصصی را پوشش دهد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی به ارائه راهکارهایی برای تقویت و رشد مراکز تخصصی و رشته های تخصصی در حوزه پرداخت و تصریح کرد: مادامی که طلاب به سهولت بتوانند از طریق مرکز مدیریت حوزه های علمیه با یک عنوان پایان نامه، مدرک سطح سوم و چهارم خود را بگیرند، اقبال زیادی به مراکز تخصصی صورت نخواهد گرفت، از این رو باید این مسأله از سوی مسئولان و مدیران حوزه سامان پیدا کند.
وی در پایان، آمارهای ارائه شده توسط حوزه علمیه اصفهان در زمینه فعالیت های تخصصی را مثبت ارزیابی کرد و با تأکید بر لزوم الگوپذیری سایر مراکز تخصصی از این حوزه ابراز کرد: در این گزارش ها از بدو سال نخست رشته های تخصصی، آمارهای جزئی خوبی تهیه شده بود و این نشان دهنده آن است که مسئولان این حوزه از ابتدا توجه خوبی به مسأله رشته های تخصصی داشته اند و همه جوانب را در ارتباط با آن در نظر گرفته اند که این موضوع می تواند برای سایر مراکز تخصصی درس آموز باشد.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7