کد خبر: 6507| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۹:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۶۱۸۷

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با توجه به تکلیف شرعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برعهده دفتر گذاشتند، کارگروه رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر قم در ضلع‌های مختلف در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی که با موضوع بررسی طرح چرخه سیاستگذاری تولیدات علمی دفتر و نحوه فعالیت در موضوع وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان، از این دفتر خواستند برای بهینه کردن وضعیت قم و حوزه، نقشی برعهده بگیرد.
وی افزود: با توجه به تکلیف شرعی که حضرت آقا برعهده دفتر گذاشتند، باید قم را دریابیم و یک کارگروهی تشکیل دهیم تا ایفای نقش دفتر برای اوضاع قم نسبت به ضلع های مختلف را متکفل شود.
 وی ادامه داد: در راستای پرحجم شدن برنامه های در حال اجرا، علاوه بر مساله عفاف و حجاب، به مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی نیز در این کارگروه پرداخته و ماموریت های خاصی به آن داده می شود تا طراحی عملیات منتهی به نتیجه در شهر قم انجام شود.
واعظی اضافه کرد: نیاز است که کارگروه با کمک میزها تقویت شود و بخش های گوناگون دفتر در این طراحی ها دخیل باشند و از طرح هایی که از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای دیگر وجود دارد، استقبال خواهیم کرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این نشست گفت: علاوه بر دفتر تبلیغات اسلامی به لحاظ عملیاتی در حوزه فرهنگی و تبلیغی در سطح قم، سه ارگان سپاه و بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد مشغول کار و فعال هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد افزود: پس از دیدار اخیر مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب ، یکی از برنامه های اصلی که در قم شروع کردیم، شناسایی مناطق آسیب‌زا و آسیب‌پذیر بود که در پنج نقطه قم انجام شد. 
وی خاطرنشان کرد: گروه هایی تبلیغی در این مناطق فعال تر شدند و ده ها سرفصل از جمله آموزش، مشاوره، اردو و کارهای فرهنگی دیگر انجام میشود.
رئیس میز توسعه و تعمیق باور دینی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه طرح های مبلغان را هم دریافت کرده ایم، گفت: سپاه هم به همراه بسیج کار اطلاعاتی خیلی خوبی در ۱۵ منطقه انجام داده و نقاط آسیب‌خیز قم را شناسایی کرده اند.
وی تصریح کرد: پس از شناسایی پنج منطقه در سطح قم توسط دفتر تبلیغات اسلامی، جلسه‌های متعددی با فرمانده سپاه قم برگزار کردیم و مقرر شد تا فعالیت ها به صورت منسجم شکل بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی مباحث دیگری را هم مطرح کردند، گفت: مطالباتی که دستگاه های فرهنگی دارند، فقط عفاف و حجاب نیست و مسائل متعدد از جانب مجموعه ها مطرح است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این کارگروه حلقه وصل ظرفیت های دفتر با نیازهای موجود قم شود.
بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد، هسته اصلی کارگروه مذکور چهار تَن از معاونان دفتر به همراه رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی شوند و مصوبه هسته اصلی این کارگروه، صورت‌بندی کار را مشخص خواهد کرد و حسب دستور، ظرفیت های مختلف نیز هم پای کار میآیند.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7