کد خبر: 18117| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۸ شهریور سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۴:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۱۲۱۹

تفاهم نامه همکاری چهارجانبه به کارگیری مراکز علمی تراز اول در کرسی علمی حکمرانی (کرسی علمی مسئله محور) فی مابین شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم نامه همکاری چند جانبه در زمینه‌های تولید نظریه، نوآوری و ایده با تاکید بر مسائل کاربردی و همچنین راهبری و هدایت مجامع علمی کشور در راستای گسترش ارتباط نخبگان و مراکز علمی تراز اول در حوزه کرسی علمی حکمرانی (کرسی علمی مسئله محور) با هدف "ارتقاء حکمرانی کشور" و ایجاد زیست بوم نوآوری در حوزه حکمرانی(مسئله محوری) منعقد شد.
این تفاهم نامه فی‌مابین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد و به امضای طرفین رسید.
براساس این تفاهم نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کرسی‌های علمی حکمرانی(کرسی علمی مسئله محور) و دانشگاه و پژوهشگاه دفاع ملی و تحقیقات راهبردی را به عنوان دستگاه‌های محور کرسی علمی حکمرانی به مراکز علمی کشور معرفی خواهد کرد و به منظور ترغیب، تشویق و حمایت هرچه بیشتر از این کرسی‌ها، 5 امتیاز پژوهشی به آنها اختصاص خواهد داد. همچنین با مراکز نوآوری و شتابدهی ایده‌پردازی و نظریه پردازی دانشگاه به منظور تسریع در برگزاری کرسی علمی حکمرانی در کشور مشارکت فعال خواهد داشت.  
همچنین برگزاری کرسی‌های علمی حکمرانی با مشارکت مراکز علمی تراز اول به منظور گسترش ظرفیت‌های علمی و ایجاد شبکه نظریه‌پردازی و نوآوری در مسیر ارتقاء حکمرانی کشور و کارآمدسازی فرایند قانونگذاری و سیاست‌گذاری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور در مسیر ارتقاء حکمرانی و ظرفیت نظارت و ارزیابی قوانین کشور، مبادلات علمی- مطالعاتی پیرامون تحقیقات و مطالعات انجام شده در زمینه تولید نظریه، نوآوری و ایده در حوزه حکمرانی، همکاری به منظور هدایت و حمایت از طرح‌های پژوهشی اساتید و پژوهشگران به منظور شناسایی مسائل، نیازها و مشکلات موجود در حوزه حکمرانی و ارائه راهکارهای لازم برای رسیدن به وضعیت مطلوب و راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی کرسی علمی حکمرانی برخی از محورهای مهم این تفاهم نامه هستند.
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7