کد خبر: 17862| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۰ مرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۲:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۶۳

وزیر آموزش و پرورش گفت تهمیداتی اندیشیده شده تا همه دانش‌آموزان امکان انتخاب در سامانه امکان برای چند مدرسه را داشته باشند زیرا ممکن است برخی مدارس و افراد زودتر انتخاب کرده و ظرفیت مدرسه تکمیل شود.
محسن حاجی میرزایی گفت: ما به این فرایند نظارت داریم و قطعا جای خالی برای ثبت نام همه دانش آموزان وجود دارد. هر دانش آموز حق انتخاب چند مدرسه را دارد و اگر خانواده‌ها با مدرسه تکمیل ظرفیت شده روبرو شدند می‌توانند مدارس دیگری را انتخاب کنند.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:​ ظرفیت هر مدرسه مشخص شده و ما امسال ثبت نام را الکترونیکی کرده ایم که امکان دخل و تصرف در تعداد دانش آموزان هر مدرسه به حداقل برسد و متناسب با ظرفیتی که هر مدرسه دارد ثبت نام را انجام می‌دهیم.
حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که چرا زمان انتخاب رشته دانش آموزان بار‌ها تغییر کرد گفت: ما امسال همه فرایند دانش آموزی، نیروی انسانی و امور مالی را در سامانه‌ای یکپارچه کردیم و به دلیل مراجعه بیش از حد به سامانه ممکن است این سامانه در ساعاتی با مشکل روبرو شود که به سرعت برطرف می‌شود و تغییر زمان انتخاب رشته به این دلیل بوده است.
وی افزود: انتخاب رشته دانش آموزان تحت تاثیر عوامل مختلفی انجام می‌شود که خارج از حوزه آموزش و پرورش است، ولی ما انتخاب را به گونه‌ای ساماندهی می‌کنیم که تعدیل مناسب تری را در توزیع رشته‌ها داشته باشیم. هم اکنون ۳۵ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که ما تلاش می‌کنیم که این میزان را به ۵۰ درصد افزایش دهیم.
حاجی میرزایی افزود: به دلیل شرایط کرونایی امسال امکان آشنا کردن دانش آموزان با رشته‌های هنرستانی و مشاغل مختلف به وجود نیامد، ولی اگر خانواده‌های با ظرفیت هنرستان‌ها آشنا شود حتماً​ این انتخاب را به فرزندان خود منتقل خواهد کرد.
وی درباره علت تاخیر در اعلام نرخ شهریه مصوب مدارس غیردولتی گفت: هزینه‌های مدارس غیر دولتی خیلی افزایش یافته است که این هزینه‌ها شامل هزینه‌های جاری و اجاره ملک است، اما دولت برای افزایش شهریه‌ها بسیار سختگیر است و تا حد ممکن می‌خواهد از این افزایش جلوگیری کند.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: با هماهنگی با سازمان‌های نظارتی انجام شده شهریه مدارس مصوب شده و به زودی به مدارس ابلاغ می‌شود.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7