کد خبر: 4450| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۶۵۰۹

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: براساس شیوه نامه ثبت نام اتباع خارجی در سال ۹۹-۹۸ برای استان‌ها، تأکید شده که جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی و دانش آموزان ایرانی در مدارس ممنوع است.
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، درباره تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس اظهار کرد: در حال حاضر تعداد دانش آموزان اتباع خارجی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است که حدود ۳۲۰ هزار نفر آنها در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و پیش بینی می‌شود تعداد دانش آموزان اتباع خارجی پس از این شیوه نامه همانند دانش آموزان ایرانی در سال تحصیلی جدید افزایش یابد.
وی افزود: دانش آموزان اتباع خارجی و ایرانی باید در کلیه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در درون مدرسه اعم از برگزاری مسابقات و اردوها، فعالیت‌های ورزشی، اجرای دوره‌های آموزش خانواده و تعلیم و تربیت دارای شرایط یکسانی باشند و نباید هیچ تفاوتی میان دانش آموزان در امور آموزشی، اجتماعی و فرهنگی رؤیت شود.
معاون آموزشی ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی از دانش آموزان ایرانی در برخی مدارس به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شد، گفت: در زمان‌های گذشته نیز اصل بر این بود که دانش آموزان اتباع خارجی در کنار دانش آموزان ایرانی درس بخوانند، اما در حال حاضر به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه، در شیوه نامه ثبت نام به صورت صریح از ایجاد شرایط یکسان آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان یاد شده است.
به گفته حکیم زاده، داشتن رفتار برابر با افراد در آموزه‌های دینی ما به طور مکرر یاد شده است و همچنین وزارت آموزش و پرورش پس از تأکید مقام معظم رهبری بر برابری شرایط برای دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی، این موضوع را با جدیت دنبال کرد.
وی یادآورشد: وزارت آموزش و پرورش از دو سال گذشته با جدیت امکان حضور اتباع خارجی در مدارس را پیگیری کرده و مسئولان در این وزارتخانه حتی برای دانش آموزان بدون مدارک اقامت در کشور، کارت حمایت تحصیلی از فرمانداری‌ها را اخذ کرده تا امکان ثبت نام مهیا شود.
حکیم زاده خاطر نشان کرد: براساس سیاست وزارت آموزش و پرورش و توافق این وزارتخانه با وزارت کشور، اصل بر این است که با توجه به اهمیت آموزش برای کودکان و نوجوانان مسئله دسترسی دانش آموزان فارغ از هر شرایط دیگری به عنوان یک اصل پذیرفته شود.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7