سخنگوی ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر نقش اثرگذار خانوادهها در تربیت فرزندان گفت: فرصتهایی وجود دارد که میتواند خانواده را به عنوان «ولی تربیتی» دانش آموز وارد عرصه تربیت رسمی و عمومی کند و با حضور این ناظر صاحب حق، کیفیت تربیت را در نظام تربیت رسمی کشور بالاتر برد.
وزیر آموزش و پرورش، اتحاد و انسجام در کنار امیدآفرینی را دو نیاز مهم کشور در شرایط کنونی برشمرد.
استاد قرائتی در نامهای به وزیر آموزش و پرورش آورده است: انتظار دارد فارغ از تشریفات اداری شما و مدیران کل و معاونان و مدیران مدارس و مربیان امور تربیتی پرچم اقامه نماز را به اهتزاز درآورید و نسل نو را با مسجد و نماز مأنوس کنید.
سهم سابقه تحصیلی در پذیرش کنکور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال ۱۴۰۲ از ۳۰ به ۶۰ درصد رسید، در این راستا آرامش دانش آموزان و صیانت از نمره، دغدغهای برای دبیرستانیها است که رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی از برگزاری آزمون الکترونیکی در چارچوب مدارس خبر داد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی؛ گفت: حفظ سلامت و تأمین امنیت دانش آموزان در بازگشایی حضوری مدارس، خط قرمز فعالیت های ماست.
وزیر آموزش و پرورش گفت تهمیداتی اندیشیده شده تا همه دانشآموزان امکان انتخاب در سامانه امکان برای چند مدرسه را داشته باشند زیرا ممکن است برخی مدارس و افراد زودتر انتخاب کرده و ظرفیت مدرسه تکمیل شود.
رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی با اشاره به اینکه ۹۶۰مدرسه تحت پوشش مدارس اسلامی هستند گفت: در چهارسال آینده با کمبود نیروی فرهنگی مواجه هستیم.
وزیر آموزشوپرورش در برنامه «نگاه یک» با اشاره به تحقق هدف پیوند مدرسه و خانواده در دوران شیوع کرونا، عدم دسترسی به اینترنت و موبایل را به معنای محرومیت از آموزش دانشآموزان ندانست و تأکید کرد: ما هیچ کسی را از گردونه آموزش خارج نکردیم و همه مخاطبان ما تحت آموز قرار گرفتند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورتی که ایمنی جمعی حاصل شود، مدارس مهرماه امسال بازگشایی خواهد شد.
وزیر آموزشوپرورش درسی و سومین جلسه شورای سازمان آموزشوپرورش استثنایی، گفت: تضمین تحقق بسیاری از اهداف، نیازمند گسترش مشارکتها، پیوندها، همدلیها و همکاریها با آموزشوپرورش است، بنابراین توسعه مشارکتها امری ضروری و مؤثر است.
وزیر آموزشوپرورش در نشست با مدیران مدارس آموزشوپرورش استان لرستان، گفت: نقش مدیران مدارس یکی از تأثیرگذارترین نقشها ازنظر گستره، عمق و پایداری است.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، نسبت اعتبارات حوزه آموزش و پرورش به اعتبارات بودجه را ۱۴ درصد برشمرد که این نسبت در سالهای گذشته حدود ۹ یا ۱۰ درصد بود و گفت: یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در بودجه ۱۴۰۰ واریز رقم سرانه مدارس به حساب مدارس بدون دخالت هرنوع واسطه ای است.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir