کد خبر: 15713| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۷ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۳۰

مدیر حوزه های علمیه کشور، «آموزش و پرورش»، «حوزه علیمه» و «دانشگاه» را سه ضلع مهم تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش قسیم دیگر دستگاه ها نیست، بلکه مَقسم است، لذا همه نهادها و دستگاها باید به نهاد تعلیم و تربیت کشور کمک کنند.
آیت الله علیرضا اعرافی، یکشنبه ۷ دی ماه در چهاردهمین برنامه «گفتگوی هفته» وزارت آموزش و پرورش  که با حضور اعضای شورای معاونان، مدیران کل استان‌ها و مدیران ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به میزبانی این وزارتخانه در تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی، شهدای علم و دانش و سردار حاج قاسم سلیمانی، خدمات آموزش و پرورش به نسل جوان به ویژه در دوره کرونا را قابل تقدیر  دانست.
وی  «آموزش و پرورش»، «حوزه علمیه» و «دانشگاه» را سه ضلع بنیادین  تعلیم و تربیت  نام برد و گفت:  آموزش و پرورش بر همه نظامات فکری و آموزشی کشور اثرگذار است و این نقش مهم، همه ما را موظف به همکاری، همدلی و همراهی با این وزارتخانه می کند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که مدیریت در حوزه تعلیم و تربیت به دانش افزایی مستمر، مطالعه و خود دانش افزایی نیاز دارد، اظهار کرد: یک مدیر در حوزه تعلیم تربیت، بیش از هر مدیر دیگری به دانش افزایی و خود دانش افزایی مستمر نیازمند است و باید از دانش به روز برخوردار و رویکرد جامع و فرابخشی داشته باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مدیریت در حوزه منابع انسانی باید توأم با ابتکار، نوآوری و خلاقیت باشد، چرا که کلیشه ای شدن در مدیریت های آموزشی و پژوهشی سم مهلک است.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: مدیر در حوزه تعلیم و تربیت باید مملو از عشق به تربیت و توانایی، ایجاد نشاط و انگیزه روز افزون در مجموعه را داشته باشد تا بتواند کاروان بزرگ تعلیم و تربیت را به پیش ببرد و به سرمنزل مقصود برساند.
مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با تاکید بر این که تمام نهادها و دستگاه های رسمی باید پیوست آموزشی و پرورشی داشته باشند، افزود: آموزش و پرورش قسیم دیگر دستگاه ها نیست، بلکه مَقسم است، لذا همه نهادها و دستگاه ها باید به نهاد تعلیم و تربیت کشور کمک کنند.
آیت الله اعرافی به تدوین اسناد جامع در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: در قالب درختواره آموزشی، ۴۰۰ رشته و گرایش در حوزه های علمیه طراحی شده است که بیش از ۳۰ رشته به ساحت های تعلیم و تربیت اختصاص دارد.
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ طرح مهم در حوزه های علمیه، در حال نهایی شدن و یا اجراست.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور به این نکته مهم هم اشاره کرد که حوزه علمیه هیچ گاه قصد ندارد جای دانشگاه و یا آموزش و پرورش را بگیرد، بلکه باید مکمل باشد.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7