نشست نقش فعالان تربیتی در حکمرانی تعلیم و تربیت با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه جمعی از مدیران دبیرخانه این شورا صبح امروز 4 آذر 1403 با حضور در محل وزارت آموزش و پرورش با دکتر علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پروش دیدار و گفت و گو کردند.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت 24 مهر روز پیوند اولیا و مربیان و آغاز هفته پیوند طی پیامی از دست اندرکاران و فعالان این حوزه تشکر و قدردانی کرد.
حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم افتتاحیه قرار هفتم مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر اهمیت حکمت و معادگرایی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، نقش این مرکز را در پیوند میان نظریه و عمل در حوزه علوم انسانی برجسته دانست. وی با اشاره به دستاوردهای پژوهشی و علمی این دانشگاه، آن را الگویی موفق برای حل مسائل بومی و تربیت نخبگان مدیریتی و علمی کشور معرفی کرد.
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: مطمئنترین، پربازدهترین، سودمندترین و کوتاهترین مسیری که میتواند کشور را به پیشرفت همهجانبه برساند، سرمایهگذاری در حوزه تعلیم و تربیت کودک است که شامل دوران قبل از دبستان و دبستان میشود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صبح امروز در مراسم استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان شرکت کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اسباب بازی موضوعی چند ساحتی است، بر ضرورت استفاده از متفکران تعلیم و تربیت در حوزه اسباب بازی تأکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مغز متفکر و قلب نظام تعلیم و تربیت نیازمند باز مهندسی عمیق است، عنوان کرد سازمان پژوهش از مجموعههای حساس و قلب وزارت آموزش و پرورش و حتی کشور است. زیرا نقش بسیاری در آینده فرزندان این سرزمین دارد.
رئیس جمهور با تبریک درخشش ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک و تجلیل از قهرمانان و مدالآوران این مسابقات بهویژه دختران قهرمان کشور بر حمایت و پشتیبانی ویژه از افتخارآفرینان ورزشی کشور تأکید کرد.
ما اگر میخواهیم به قله برسیم باید دانشآموزان فکور تربیت کنیم، نباید دانشآموز ما صرفاً در امر تست زدن در آزمونها ماهر شود، باید عمیق یاد گرفته باشد و پایه این بینش در آموزش و پرورش است. اگر ما دانشمند بزرگ در آموزش عالی میخواهم، باید حس کنجکاوی دانشآموزان را در دوران کودکی خوب تحریک کرده باشیم و آنها را مسئله محور تربیت کرده باشیم. بذر این کار را در آموزش و پرورش باید کاشت.
همزمان با میلاد با سعادت و سراسر نور بی بی حضرت معصومه سلام الله، رویداد همافزایی ملی فعالان تعلیم و تربیت(همتا)، با حضور دکتر علمالهدی دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
رئیس جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغههایی است که امروز دغدغهمندان، آسیبشناسان، جامعهشناسان و خانوادهها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئلهای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسانها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir