کد خبر: 14862| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۱ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۲۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۹۹

مدیریت حوزه های علمیه آماده هر نوع همکاری در بحث توسعه مدارس امین، قوت بخشیدن به مدارس علوم و معارف اسلامی و حضور مبلغان قوی و توانمند در آموزش و پرورش است.
یت الله اعرافی، امروز در دیدار دکتر امانی تهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد با بیان این که در زمینه تعلیم و تربیت کار کمی در حوزه و دانشگاه شده و لازم است موضوع تعلیم و تربیت در حوزه و حتی دانشگاه ارتقاء و تقویت پیدا کند، گفت:   اگر در جایی در مورد تعلیم و تربیت کاری شده در نهادهایی مانند حوزه و دانشگاه بوده،  باید بدانیم مهمترین سرمایه هر نهادی توجه به بحث تعلیم و تربیت است، این سرمایه را باید در موارد مختلف فقهی،‌اجتهادی فلسفی مورد کنکاش و بررسی دقیق علمی قرار داد و حتی می بایست در متن فقه، پایگاه اجتهادی برای تعلیم و تربیت طراحی می شد.
مدیر حوزه های علمیه افزود: در دورانی که در زمینه تعلیم و تربیت تحقیق و پژوهش می کردم سعی کردم طرح های کلان در مورد فقه تعلیم و تربیت به صورت درس خارج ارائه دهم و کارهایی هم در مورد فلسفه تربیت اسلامی به صورت اجتهادی دقیق حوزوی و سیر تربیتی پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) انجام و در اختیار علاقه مندان به این مباحث قرار گیرد.   
عضو شورای عالی حوزه با بیان این که مدارس شهید مطهری و صدرا به قوت سابق نیستند، گفت: بعد از شکل گیری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و بر اساس کار مطالعاتی جامعی که صورت گرفته، سعی شد برنامه ۵ ساله برای انجام بهتر فعالیت ها نوشته، تصویب و با توجه به همین الگو، طرح آمایش در حوزه هم به سرانجام مطلوب برسد که در آن کارکردهای زیادی براساس تفاهم نامه مشترک گنجانده شده است.
امام جمعه قم اظهار داشت: آن ۴۰ محور در ارتباط با مسائل آموزشی،پژوهشی، ترویجی،تبلیغی و... است که با استفاده از تجارب کارشناسان بدست آمده است.  
آیت الله اعرافی با اشاره به راه اندازی مدارس امین، گفت: طرح امین دارای رویکرد امینی است و از میان۱۰۰ هزار مدرسه تنها در ۲ الی ۳ هزار مدرسه این طرح اجرا می شود و امید است که مبلغان این طرح هم توسعه و تعمیق پیدا کرده و مورد حمایت قرار گیرند.
مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: در هر صورت مدیریت حوزه های علمیه آماده هر نوع همکاری در بحث توسعه مدارس امین، قوت بخشیدن به مدارس علوم و معارف اسلامی و حضور مبلغان قوی و توانمند در آموزش و پرورش است.
در ابتدای این دیدار دکتر امانی تهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، ضمن همکاری با حوزه های علمیه بر تقویت و توسعه مدارس علوم معارف اسلامی تأکید و این مدارس را پشتوانه محکمی برای آینده حوزه های علمیه دانست.
وی کیفی سنجی و تقویت مدارس علوم و معارف اسلامی برای تربیت بهتر نوجوانان و جوانان و ایجاد زمینه مناسب برای جذب این دانش آموزان در حوزه را ضروری دانست و اظهارداشت: اگر نگاه به مدارس علوم غیر از این باشد، هیچ فایده ای نخواهد داشت و بهتر این است که توسعه هم پیدا نکند.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7