کد خبر: 14551| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۲ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۴:۲۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۸۹

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی درگذشت دکتر طوبی کرمانی استاد برجسته دانشگاه تهران و اولین بانوی فیلسوف ایرانی را تسلیت گفت.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن این پیام به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت بانوی فرزانه، استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران و چهره علمی کشور سرکار خانم دکتر طوبی کرمانی موجب اندوه و تأسف فراوان شد.
استاد کرمانی از اساتید پیشکسوت دانشگاه تهران و مفاخر علمی کشور و اولین زن فیلسوف ایرانی بودند که عمر بابرکت خویش را به تلاش و فعالیت در عرصه‌های مختلف اجرایی همچون مشاور مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضویت در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و... سپری کردند و  منشأ خدمات بزرگ و ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.
دکتر کرمانی دارای شخصیت علمی و فرهنگی بسیار ارزشمندی بودند و خلأ وجود پر خیر و برکت ایشان در حوزه الهیات و فلسفه جبران نشدنی است، تألیف چندین جلد کتاب علمی و اجتماعی، مقالات متعدد علمی، انجام پژوهش‌های مفید و شرکت در بیش از 80 کنگره ملی و بین‌المللی در داخل و خارج کشور  و تربیت دانشجویانی  پرشمار و نخبه  حاصل یک‌عمر تلاش و مجاهدَت این استاد فرهیخته است.
حسن خلق و رفتار نیک ایشان نیز چهره ماندگاری از یک نمونه معلمی و استادی را به جای گذاشته است که امروز حسرت فقدان این بانوی حکیم و گرانقدر در جمع اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه تهران و همه قلمروهای کاری که ایشان مشارکت داشته اند از جمَله شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده پر رنگ است.
این‌جانب درگذشت این استاد ارجمند را به مقام معظم رهبری، خانواده و بازماندگان محترم ایشان و نیز جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت گفته و برای دکتر کرمانی، رحمت و غفران واسعه الهی را طلب می‌نمایم.
سعید رضا عاملی
َدبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7