کد خبر: 14517| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۲۱:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۲۰

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پنجاه و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی و شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با اشاره به اهمیت به حساب آورده شدن در فرهنگ و حس تعلق اجتماعی، اظهار داشت: در محیط دانشگاه استاد و دانشجو به میزانی که مورد توجه قرار می‌گیرد، به همان میزان احساس پیوستگی به محیط دانشگاه برایشان فراهم می‌شود.
دکتر سعیدرضا عاملی در این نشست در سالن شهدای جهاد علمی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت: این به حساب آوردن دیگران، حداقل ارتباط و تماس اما در سطحی دیگر تأمین نیازها مطرح است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: افراد چون در قرنطینه و به نوعی در انزوای اجتماعی هستند، نیازمند توجه بیشتر هستند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حرکت دانشگاه علامه طباطبایی در تماس تلفنی با ۱۲ هزار دانشجوی خود، افزود: احساس به حساب آمدن یک احساس واقعی است که در زندگی اجتماعی جدید اهمیت بیشتری پیدا کرده است. افراد نیاز دارند تا دیگران به آنها توجه کند.
وی با اشاره به خصوصیت دنیاگیری کرونا، و فراگیری این بیماری، تصریح کرد: در شرایطی از کار و تلاش در محیط علمی صحبت می‌کنیم که مردم، دانشجویان و دانشگاهیان احساس خطر می‌کنند. در شرایط اضطرار، مدیریت آموزشی با شرایط غیراضطرار تفاوت جوهری پیدا می‌کند؛ باید به این تفاوت‌ها توجه کرد.
وی به شرایط خاص کرونایی در جهان به خصوص وضعیت اقتصادی مردم، اشاره کرد و افزود: افراد از یک سطح درآمدی و اقتصادی مساوی برخوردار نیستند. مسأله اقتصادی مهم است. اینکه ۱۳ سال است مقام معظم رهبری عناوین سال را اقتصادی اعلام می‌کنند به این جهت است که زندگی اقتصادی مردم در یک سطح متوسط و محترمی تأمین شود و تا این تأمین نباشد، سایر اقدامات نمی‌تواند مؤثر واقع شود. از این منظر توجه به شرایط اقتصادی مهم است. باید شرایط فرهنگی متداول را کمی تغییر دهیم. بنابراین توجه به دیگران به خصوص جامعه دانشجویی ما بسیار اهمیت دارد.

منبع:اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7