کد خبر: 10826| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۴ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۳۷

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بدنه دانشگاهیان کشور اعم از اساتید، دانشجویان و البته تشکل های استادی و دانشجویی باید میدان‌دار حرکت کشور به سمت جهش تولید باشند.
حجت الاسلام مصطفی رستمی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شعار سال ۹۹ (جهش تولید) نوشت: اگر حرکت پرشتاب به سمت تولید در اقتصاد ایران قبل‌تر یک توصیه بود امروز و با شرایط جدید یک ضرورت مهم است.
وی ادامه داد: پدیده‌ پیش‌بینی نشده کرونا که امروز همه اقتصادهای دنیا را درگیر کرده است، حالا بیش‌تر از قبل کشورهای جهان را به سمت درون‌گرایی سوق می‌دهد و هر کشوری تلاش می‌کند ظرفیت‌های داخلی خود را قوی‌تر کند.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سقوط آزاد قیمت نفت در کنار تحریم‌های شدید آمریکا توفیق اجباری برای محقق شدن بودجه منهای نفت شده‌است و البته رسیدن به این موفقیت، الزامات و سختی‌های خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: این دو عامل مهم چشم‌اندازی جز تقویت تولید پیش روی ما نمی‌گذارد و در این میان دانشگاه باید بیش‌تر از قبل به میدان بیاید و به چند سوال جدی فکر کند و پاسخ ارائه دهد. ۱- چگونه می توان اصل تولید را تبدیل به یک گفتمان عمومی کرد. ۲- موانع جهش تولید در قوای سه‌گانه کدامند و دانشگاه چگونه باید برای رفع این موانع مطالبه‌گری تخصصی کند. ۳- نسبت جهش تولید با شفافیت چیست و چگونه دانشگاه می تواند ناظر پروژه شفافیت باشد؟ و مولفه های تولید که توسط برخی کارشناسان مطرح می شود قرابت‌هایی با ادبیات نئولیبرال دارد، دانشگاه چگونه می تواند گفتمان تولید را ادبیات سازی کند که عارضه های نئولیبرالیسم برای آن اتفاق نیفتد و عدالت به حاشیه نرود؟.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: بدنه دانشگاهیان کشور اعم از اساتید، دانشجویان و البته تشکل های استادی و دانشجویی باید میدان‌دار حرکت کشور به این سمت و سو باشند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7