کد خبر: 10770| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۰ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۶۵

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: بیش از ۹۰ درصد از دانشگاه‌های دولتی کشور می‌توانند آموزش الکترونیکی را به دانشجویان خود در سطوح مختلف ارائه کنند.
علی خاکی صدیق، در نشست وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه با جمعی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به فعالیت‌های وزارت علوم در زمینه مدیریت شرایط حاصل از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد.
وی ادامه داد: از چهارم اسفندماه فعالیت وزارت علوم با هدف به حداقل رساندن آسیب‌ها، جبران کاستی‌های آموزشی، بهره‌مندی از امکانات آموزش الکترونیکی و آمادگی در صورت تداوم مشکل و حفظ ظرفیت‌های به‌دست‌آمده برای آینده، در صورت مواجه‌شدن با شرایط مشابه کار خود را آغاز کرد.
معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: در هفتم اسفندماه نشستی نیز با معاونان آموزشی دانشگاه‌ها برگزار شد، دهم اسفند بخشنامه‌ای در خصوص توجه و تأکید بر ادامه فعالیت‌های آموزشی به‌صورت مجازی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و برای حمایت، هماهنگی و پشتیبانی‌های ضروری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی نیز در وزارت عتف تشکیل داده شد.
معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه به دیگر اقدامات حوزه آموزشی آموزش عالی اشاره‌کرده و اظهار داشت: «برای بهره‌مندی دانشگاه‌ها از ترافیک رایگان و در جهت تکمیل زیرساخت‌های لازم در توسعه آموزش مجازی با وزارت ارتباطات مکاتبه شد که امیدواریم این حمایت در تمام استان‌ها محقق شود.
وی افزود: در جهت حضور در عرصه بین‌المللی و همفکری و بهره‌مندی از تجربیات سایر کشورهای درگیر با مشکل بیماری کرونا، در ۳ نشست ویدئو کنفرانسی که توسط سازمان یونسکو ترتیب داده شده بود مشارکت داشته و نظرات و تجربیات خود را ارائه کردیم. خوشبختانه امروز افزون بر ۹۰ درصد از دانشگاه‌های دولتی کشور می‌توانند آموزش الکترونیکی را به دانشجویان خود در سطوح مختلف ارائه کنند.

منبع:اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7