کد خبر: 5105| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۴ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۷:۰ | تعداد بازدید: ۶۸۲۴

دکتر معصومه ابتکار در نشست روز جهانی جوان با بیان اینکه بحث عدالت جنسیتی از مباحث راهبردی کشور است گفت: در ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه به لزوم برقراری عدالت جنسیتی و به شاخص های که برای ایجاد آن لازم است اشاره شده است.
دکتر معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست مشترک استاندار تهران و معاون امور خانواده و زنان رئیس جمهوری با جوانان استان تهران با ابراز خرسندی از اینکه در جمع جوانانی با اندیشه، تفکر و خلاقیت حضور دارد
وی اضافه کرد: در بحث عدالت ورزش دختران و پسران نیز سیاست های خوبی در نظر گرفته شده است اما متاسفانه کماکان تبعیض بین دختران و پسران در ورود به ورزشکارها دیده می شود.
ابتکار گفت: اجرای طرح به کارگیری  ۳۰ درصدی زنان در دستگاه های دولتی و عدالت جنسیتی به وزیر کشور و شهرداران کلان شهرها ابلاغ شده است و شهرداری ها مکلف هستند در برنامه ریزی ها و پست های مدیریتی  از وجود بانوان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد پست های سازمانی از جمله ۲۵ درصد برای دختران و ۲۵ درصد برای پسران جوان در نظر گرفته شده  افزود: برای شهرداران در رابطه با به کارگیری زنان در پست های مدیریتی کارنامه صادر می شود.
وی گفت: اکنون ما در حال تجربه بدترین نوع تحریم های اقتصادی و روانی در دنیا هستیم ولی خلاف قاعده حرکت می کنیم و با تلاش، صبر و استقامت در مقابل دشمن می ایستیم و سربلند خواهیم بود.
ابتکار با بیان اینکه دشمن با جنگ اقتصادی و روانی به دنبال ناامید کردن مردم است ادامه داد: ما باید تحول را از خود آغاز کنیم و در کنار هم توطئه های دشمن را شکست دهیم.
وی تصریح کرد: ما در شرایط سختی قرار داریم و آمریکا با تحریم موفق ترین وزیر خارجه دنیا به دنبال این است که نماینده مردم ایران را از گفت و گو محروم کند.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه به تاثیر گذاری و ایفای نقش جوانان در کنار خود اعتقاد داریم اضافه کرد: جوانان در قالب مشاوران و سازمان های مردم نهاد با شرکت در چنین جلساتی می توانند علاوه بر ابراز مشکلات خود، ایده و راهکارهای علمی و پژوهشی خود را در موضوعات مختلف به ما ارائه دهند.
وی با بیان اینکه ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در استان تهران وجود دارد گفت: تاکنون چندین دوره و نشست برای توان افزایی زنان در زمینه های محیط زیست و کارآفرینی برای دستیابی به مهارت برگزار شده است و در این دوره ها برای توان افزایی دو هزار و ۵۰۰ نفر از زنان کارآفرین و سازمان های مردم نهاد در  استان های بزرگ و اطراف آنها نظیر خراسان، اصفهان و فارس تلاش شده است.
وی همچنین گفت: به عنوان اعضای دولت اعتقاد داریم سازمان های مردم نهاد می توانند بهترین راه گشا برای حل مسائل مختلف باشند.
ابتکار گفت: به وزیران و استانداران ابلاغ شده که برای برنامه ریزی و ارتقای شاخص های آموزش و دسترسی به آموزش پسران و دختران بازمانده از تحصیل نظیر کودکان سیستان و بلوچستان و هر کودک دیگر ایرانی و خارجی کمک کنند و اجازه ندهند هیچ کودکی از تحصیل باز بماند.
وی افزود: دختران سه تا چهار برابر پسران از تحصیل بازمانده اند و این موضوع باید بررسی شود.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته نیز گفت:از تمامی استانداران خواسته شده در کمیته برنامه ریزی استان ها شاخص هایی برای سند ارتقاء تحقق عدالت جنسیتی و موضوع خانواده نوشته و ارائه دهند.
ابتکار تصریح کرد: استانداری تهران برنامه ارتقاء زنان و خانواده را نوشته و در شورای برنامه ریزی به تصویب رسیده است.
وی همچنین گفت: از دو سال قبل با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی آسیب های جدی به خانواده ها وارد شد و آن را از درون متزلزل کرد و ما امروز با نگاه و هویت ایرانی اسلامی باید آموزش های در خصوص مهارت ارتباطی درون خانواده، گفت و گوی بین نسلی ، مهارت های شنیداری و گفتاری به خانواده ها ارائه کنیم تا آنها بتوانند از شبکه های اجتماعی به نحوه مطلوب بهره ببرند.
ابتکار با بیان اینکه مهارت ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار در حال ارتقاء است گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند در زمینه های مهارت افزایی، سلامت جنسی و آموزش جنسی به ما کمک کنند چرا که در شبکه های اجتماعی با انبوهی از مطالب غیر علمی روبرو هستیم.
تاکید استاندار تهران بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان استان تهران جهت دستیابی به توسعه و پیشرفت
 استاندار تهران بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان استان تهران جهت توسعه و پیشرفت کشور و به موزارات آن توسعه استان تاکید کرد.
انوشیروان محسنی بندپی نیز در نشست امور جوانان استانداری تهران اظهار داشت: از خانم ابتکار و اقداماتشان چه زمانی که در محیط زیست بوده و چه زمانی که در شورای شهر و اکنون که در معاونت امور بانوان اقدامات راهبردی را پیگیری می‌کنند تشکر می‌کنم.
وی سپس با تبریک روز جهانی جوان و همچنین روز تشکل‌های اجتماعی که هفته آینده نشستی در این زمینه برگزار می‌شود افزود: اگر توسعه را یک هدف مطلوب تعریف کنیم که کاهش فقر، افزایش مشارکت اجتماعی و رفع تبعیض را به دنبال دارد، فرآیندی پیوسته است که باید در اولویت سیاستگذاری کشور باشد.
استاندار تهران بیان کرد: یکی از ابزارهای توسعه باور به جوانان و  بانوان به عنوان نیروهای بالنده و اثرگذار است که باید از ظرفیت این نیروها برای توسعه و اعتلای کشور استفاده کرد.
محسنی بندپی سپس به ضرورت اعتماد به جوانان به عنوان نیروهای خلاق اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی اقتصادی بهره‌گیری از نیروهای جوان می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد که در استان تهران از این  ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7