کد خبر: 4616| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۵ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۳۸:۰ | تعداد بازدید: ۷۲۶۸

احمد سمیعی گیلانی می‌گوید: جامعه امروز نیازمند فرهنگ و ادبیات است. فرهنگ مانند ضربه گیر است و جامعه‌ای که فرهنگ داشته باشد کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
سید عباس صالحی در دیدار با احمد سمیعی، نویسنده گیلانی، ضمن  گرامیداشت روز قلم، اظهار کرد: استاد احمد سمیعی 70 سال در حوزه زبان و ادبیات فارسی خدمت کرده است و یادگاری‌های بسیاری از خود به جا گذاشته است.
او با بیان این‌که قلم استاد در عرصه زبان فارسی و ویرایش و ویراستاری بسیار ارزشمند است، افزود: در این 70 سال، شاگردان بسیار زیادی در مکتب استاد سمیعی پرورش یافته و تقدیم حوزه فرهنگ و ادب فارسی شدند.
وزیر ارشاد خدمات استاد سمیعی را کمک کار فرهنگ ایران دانست و خاطرنشان کرد: خراسان و مشهد جایگاه ویژه‌ای در ادبیات دارد و محافل ادبی مشهد که با حضور استاد سمیعی برگزار می‌شد پایگاه اصلی ادبیات است لذا به دنبال خرید و معرفی خانه فرخ به عنوان خانه ادبیات ایران هستیم.
احمد سمیعی، نویسنده گیلانی و پدر ویراستاری نوین ایران نیز، با بیان این‌که خودم را در برابر بزرگان ادبیات فارسی کوچک می‌دانم، عنوان کرد: خراسان پرورش دهنده ادبیات فارسی است و مشهدی‌ها به واسطه وجود بزرگان فرهنگی و ادبی خودشان را مالک زبان فارسی می‌دانند.
او با اشاره به علاقمندی خود به فرهنگ و ادب فارسی، بیان کرد: در دانشگاه علوم مهندسی می‌خواندم، اما می‌دانستم که هرگز مهندس خوبی نخواهم شد لذا به سراغ ادبیات رفتم و در این عرصه از "پرفسور رضا" الهام می‌گرفتم.
سمیعی گیلانی سپس خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند فرهنگ و ادبیات است. فرهنگ مانند ضربه گیر است و جامعه‌ای که فرهنگ داشته باشد کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود. ادبیات  جلوه‌ای از فرهنگ است. با زبان و ادب فارسی، روابط ملایم‌تر و ظریف‌تر و فرهیخته‌تر خواهد شد و جامعه هویت پیدا می‌کند.
در این دیدار فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، خود را شاگرد استاد احمد سمیعی دانست و عنوان کرد: استاد در دانشگاه گیلان حلقه سمیعی را تشکیل داد و دانشجویان رشته زبان و ادب فارسی را جمع کرد لذا امیدواریم ادامه دهنده راه و روش استاد سمیعی باشیم.
منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7